علی مفاخری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از اهداف مهم دولت از اجرای طرح تحول نظام سلامت کاهش هزینه های درمانی است به طوریکه بیماران به جز رنج بیماری رنج و دغدغه دیگری نداشته باشند.
وی ادامه داد: یکی از بخش های بسیار مهم که عامه مردم با آن سرو کار داشته و در زندگی آنها تاثیر مستقیمی دارد بخش نطام سلامت است که در گذشته بنا به دلایلی باعث ایجاد نارضایی مردم از این بخش شده بود.
فرماندار شهرستان سروآباد اضافه کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم و اجرای طرح تحول نظام سلامت که با هدف کاهش هزینه های درمانی، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و دسترسی همه افراد جامعه به خدمات بهداشتی درمانی شکل گرفت باعث ایجاد رضایت نسبی مردم شده است.
او افزود: دولت در طول سه سال اخیر به رغم کمبود اعتبارات در بخش های مختلف تلاش کرده به اهداف طرح تحول نظام سلامت دست یابد که با یک نگاه واقع بینانه به موضوع می توان گفت که اهداف این طرح تحقق یافته است.
وی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان سروآباد بیمارستان 32 تختخوابی شهید چمران این شهرستان به امکانات روز پزشکی تجهیز و پزشکان متخصص برای خدمت رسانی به مردم در این بیمارستان مستقر شدند.
مفاخری ادامه داد: همچنین با اجرای طرح تحول در نظام سلامت، مراکز بهداشتی درمانی روستایی به پزشک، ماما، کارشناسان بهداشتی و بهورز مجهز و هم اکنون خدمات بهداشتی درمانی را به روستائیان ارائه می دهند.
وی اضافه کرد: اجرای طرح تحول در نظام سلامت یکی از طرح های بسیار مثبت و موفق دولت در حوزه بهداشت و درمان است به طوریکه در اجرای این طرح پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم به صورت چشمگیری کاهش یافته است.
فرماندار شهرستان سروآباد در پایان گفت: با توجه به بررسی های به عمل آمده و نظرات کادر درمانی مراکز بهداشتی برای اجرای مطلوبتر طرح تحول نظام سلامت تقویت بیمه ها و پرداخت سهم حق بیمه دولت به منظور ارائه خدمات مطلوبتر، توجه به پرستاران، توجه به بحث پیشگیری در کنار توجه به بحث درمان و تحت پوشش قرار گرفتن همه خدمات و اقدامات درمانی بهداشتی زیر چتر بیمه ها می تواند نواقض این طرح را برطرف کند.
به گزارش ایرنا، طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال 93 به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد.
اجرای موفق این طرح از دستاوردهای مهم و ارزشمند دولت در حوزه درمان است که رضایت مردم را به همراه داشته و سطح خدمت رسانی در بخش سلامت را به ویژه در مراکز دولتی به نحو چشمگیری ارتقا داده است.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده:
آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.