حسین زنجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره از سوگواره سه هزار و 200 اثر از 750 هنرمند عکاس از 31 استان کشور در بخش ملی و 300 اثر در دو بخش حرفه ای و موبایلی ویژه هنرمندان شهرستان بیجار به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
وی اظهار کرد: در حاشیه برگزاری اختتامیه این سوگواره، نمایشگاه آثار راه یافته به بخش نهایی در تیمچه حاج شهباز بازار بیجار به مدت پنج روز دایر خواهد شد.
سرپرست حوزه هنری بیجار هدف از برگزاری این سوگواره را ترویج فرهنگ عاشورایی و به تصویر در آوردن گوشه هایی از مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در سطح کشور و ثبت فرهنگ ها و رسوم خاص مناطق کشور عنوان کرد.
وی ادامه داد: براساس توافق انجام شده با شهرداری بیجار، دبیرخانه دائمی سوگواره عکس'قاب شیدایی' به حوزه هنری واگذار شده و از دوره بعد، این جشنواره به عنوان یکی از جشنواره های ملی حوزه هنری در شهرستان بیجار به صورت مرتب برگزار می شود.
زنجانی با پر اهمیت خواندن زنده نگه داشتن حماسه عظیم عاشورا گفت: بازسازی مضامین و مفاهیم بلند فرهنگ عاشورا در هر عصر و زمانی به فراخور حال آن زمان، تأثیر بسیار شگرف و سازنده ای در راه پیشبرد اهداف مقدسی همچون نشر معارف و فرهنگ اسلام ناب، بر جای نهاده است.
اختتامیه سومین سوگواری کشوری عکس عاشورایی با عنوان قاب شیدایی 10 اسفند جاری با معرفی نفرات برگزیده در مجتمع نور اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار برگزار می شود.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.