به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، امیر قادری افزود: آداب و سنن و فرهنگ غنی و نوای موسیقی که هر مسافری را به وجد می آورد از جمله مهمترین ظرفیت ها و پتانسیل های استان کردستان بوده که می توانیم با استفاده بهینه از آنها، محیطی شاداب و سالم و سرزنده را برای هم استانی ها از یک سو و مسافران ورودی به استان از سوی دیگر فراهم کنیم.
وی اظهار کرد: احداث سه هتل با ظرفیت 450 تخت در استان، رویداد مهمی است که در دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفت و بدون شک باید زیرساخت های گردشگری و در کنار آن توان مالی مسافران برای استفاده همگانی از هتل ها تقویت شود.
قادری در خصوص مسئله اسکان مسافران غیرفرهنگی در مدارس و مراکز زیر نظر آموزش و پرورش هم گفت: در این زمینه تابع تصمیمات کشوری هستیم.
وی با تأکید بر اهمیت جاده های استان در توسعه گردشگری، اضافه کرد: اگرچه جاده های ما کوهستانی و سخت گذر هستند اما باید ایمنی لازم را برای مسافرانی که در جاده های استان تردد می کنند فراهم کنیم و این کار توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با خط کشی مناسب، نصب تابلو و علائم به شکل دقیق انجام گیرد.
قادری افزود: در بحث ترافیک و پارکینگ های درون شهری، باید شرایط لازم برای مسافران فراهم شود و راهنمایی و رانندگی نیز مانند گذشته با روحیه و برخورد مناسب با مسافران، چهارچوب های کلی را رعایت کند.
وی بر ضرورت ارائه خدمات درمانی و آمادگی کامل بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی سطح استان در طول ایام عید نوروز تأکید کرد و گفت: پررنگ شدن امنیت در کمپ ها و ارائه بدون مشکل خدمات و کالاهایی که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان متولی آنها است، از دیگر موارد ضروری در این ایام است.
معاون عمرانی استاندار کردستان خواستار ورود بیشتر بخش خصوصی و آژانس های گردشگری در موضوع سفر شد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عناون متولی موضوع باید از ظرفیت این آژانس ها در استان بیشتر استفاده کند.
قادری با بیان اینکه بناهای تاریخی ظرفیت ارزشمندی در استان و بویژه شهر سنندج است، گفت: شهرداری ها در آماده سازی شهرها برای ایام عید و تزریق روحیه نشاط و سرزندگی خلاقیت های لازم را بکار گیرند.
معاون استاندار کردستان بر اهمیت نصب تابلوهای راهنمای گردشگران در شهرها و همچنین علائم جاده ای تأکید کرد و افزود: از اعتباراتی که قرار است سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به شهرداری های کردستان اختصاص دهد، برای نصب و استقرار تابلوهای راهنمای گردشگری در محدوده شهرداری ها استفاده خواهد شد.
7355 / 3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.