به گزارش خبرنگار ایرنا، عادل سی وسه مرده روز یکشنبه در نشست رئیس دانشگاه و هیات رئیسه دانشگاه کردستان با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان اظهار کرد: مشکلی که قانون بومی گزینی ایجاد می کند این است که فردی که در دانشگاه استان های محروم کشور تحصیل کرده امکان قبولی اش در دانشگاه های بزرگ کشور بسیار کم است.
وی افزود: بومی گزینی قانونی مصوب مجلس است اما به اهداف مورد نظر دست پیدا نکرده و هم اکنون این طرح در مجلس مطرح شده که با تعلیق و یا حذف شود.
معاون آموزشی دانشگاه کردستان در ادامه با اشاره به تعداد چهار میلیون و 800 هزار دانشجو در کشور گفت: از این تعداد دانشجو 13 درصد در دانشگاه های دولتی و 87 درصد نیز در دانشگاه های غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: سهم دانشگاه کردستان از این میزان دانشجو 2 درصد بوده و از این لحاظ جزو سه استان آخر کشور هستیم و اگر ظرفیت خود را پایین بیاوریم فضا را برای سایر دانشگاه های دولتی کشور باز کرده ایم و استان آخر کشور خواهیم شد.
سی و سه مرده با بیان اینکه دانشگاه کردستان از لحاظ کیفیت در زمره استان های برتر کشور بوده گفت: کیفیت این دانشگاه با دانشگاه های اقلیم عراق قابل مقایسه نیست و کیفیت ما بسیار بالاتر است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان براساس توانایی های علمی در میان کل دانشگاه های کشور رتبه 24 را دارد افزود: همچنین براساس رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام در ایران، دانشگاه کردستان رتبه بیست و پنجم را دارد.
معاون عمرانی دانشکاه کردستان نیز در این نشست حوزه آموزش و پژوهش را محور توسعه دانشگاه عنوان کرد و افزود: ما نیز به عنوان حوزه عمرانی همواره با بستر سازی های مناسب از لحاظ فضا و امکانات و غیره پشتیبان و حامی این 2 حوزه هستیم.
جمال مشتاق اظهار کرد: هم اکنون 30 هزار مترمربع فضا با کاربری های مختلف از جمله آزمایشگاه، خوابگاه و غیره در دست احداث داریم.
معاون امور دانشجویی دانشگاه کردستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در افزایش سرانه فضای خوابگاهی در دانشگاه هستیم گفت: در برنامه پنجم توسعه بر ایجاد خوابگاه های خودگران و واگذاری ان به بخش خصوصی تاکید شده و قانون خوابگاه سازی نیز ممنوع شده است.
سلیمانی با بیان اینکه واگذاری خوابگاه ها به بخش خصوصی جواب نداده است افزود: دانشگاه کردستان برخلاف سایر دانشگاه ها 100 درصد دانشجویان دختر و پسر را اسکان داده و تمامی خوابگاه های ما دارای سالن مطالعه است.
وی اظهار کرد: در دانشگاه کردستان بر خلاف سایر دانشگاه ها، دانشجویان چهار سال تحصیل خود را در خوابگاه با تراکم بیشتری می گذرانند.
دانشگاه کردستان در سال 1355 کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان دانشگاه کردستان معرفی کرد.
این دانشگاه هم اکنون دارای بیش از 170 رشته شامل 51 رشته کارشناسی، 91 رشته کارشناسی ارشد و 29 رشته دکتری است و در هفت دانشکده با بیش از 300 عضو هیئت علمی به بیش از 10 هزار دانشجو خدمات تحصیلی ارایه می کند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.