معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: در حال حاضر میزان آلودگی هوای استان 2 برابر حد مجاز و استاندارد است

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: هوای همه شهرهای استان برای دومین روز متوالی در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش جماران، اقبال حمیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هوای شهرهای استان از روز گذشته با ورود گردوخاک از جنوب غربی کشور عراق درشرایط  ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان آلودگی هوای استان ۲ برابر حد مجاز و استاندارد است، اضافه کرد: براساس پیش بینی هواشناسی استان این وضعیت تا روز پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد و به محض ایجاد جریان وزش باد شاهد کاهش میزان آلودگی و بهبود وضعیت هوا خواهیم بود.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: براساس داده‌های دستگاه‌های سنجش آلاینده هوای استان از ابتدای سال تاکنون فقط روز گذشته و امروز وضعیت هوا در شرایط ناسالم قرار گرفته و مابقی روزها پاک و قابل قبول بوده است.

حمیدی یادآور شد: از مردم به ویژه آنهایی که ناراحتی تنفسی و قلبی و عروقی دارندو همچنین سالمندان و کودکان درخواست می‌شود در چنین شرایطی سعی کنند در فضای باز تردد نکنند و در خانه بمانند.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان در شهرستان های سقز، بانه، مریوان قروه و سنندج دستگاه سنجش آلودگی و کنترل کیفیت شاخص هوا نصب کرده است.

بر اساس شاخص های سنجش کیفیت هوا، اگر شاخص کیفیت هوا کمتر از ۵۰ باشد، هوا پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و بیشتر از ۳۰۱ خطرناک تلقی می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.