مدیرکل پزشکی قانونی کردستان از مرگ 22 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در این استان خبر داد.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان گفت: در نیمه نخست سال جاری ۲۲ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در استان کردستان جان خود را از دست دادند این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بدونه تغییر بوده است.

به گزارش جماران، بهتاش خانی‌آباد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در شش ماهه اول سال جاری از کل فوت شدگان سوء مصرف مواد مخدر ۲۰نفر مرد و ۲نفر زن بودند.

وی با اشاره به مراجعه کنندگان به دلیل نزاع، بیان کرد: در نیمه نخست سال جاری ۶هزار و ۸۰۴ نفر به دلیل نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان کردستان مراجعه کردند این در حالی است که مراجعه کنندگان مدت مشابه سال قبل ۶هزارو ۴۳۸نفر بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان، ذکر کرد: از کل مراجعه کنندگان نزاع ۵هزارو ۴۸نفر مرد و یک هزار و ۷۵۶نفر دیگر زن بودند.

مرگ ۱۸ نفر بر اثرغرق شدگی در نیمه نخست امسال

خانی‌آباد عنوان کرد: ۱۸ نفر به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۷ نفر بود، یک مورد افزایش داشته است و ۱۶نفر مرد و ۲نفر زن بودند.

رشد پنج درصدی تلفات تصادفات در شش ماهه ابتدایی امسال

وی همچنین به تلفات تصادفات اشاره کرد و گفت: ۱۹۹ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۸۸ نفر بود، ۵ درصد رشد یافته و ۱۶۳نفر مرد و ۳۶ نفر زن بودند.

مدیر کل پزشکی قانونی کردستان بیان کرد: در این مدت ۱۵۱ نفر در مسیرهای برون شهری، ۲۷نفر در مسیرهای درون شهری و ۲۱ نفر در مسیرهای روستایی جان خود را از دست دادند..

کاهش ۱۶درصدی مصدومین حوادث رانندگی در شش ماهه ابتدایی امسال

خانی آباد خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۳هزار و ۳۲۰ نفر براثر حوادث رانندگی مصدوم شدند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مصدومین رانندگی ۳هزار و ۹۱۲ نفر بود، ۱۶ درصدکاهش یافته است.

وی یادآور شد: در شش ماهه ابتدایی امسال از کل مصدومین حوادث رانندگی  ۲هزار و ۵۲۰ نفر مرد و 800 نفر زن بودند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.