افزایش مصرف «هرویین» نسبت به شیشه

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه میانگین قیمت هر کیلوگرم تریاک در کشور دو میلیون و ۳۰۰ تا دومیلیون و ۴۰۰هزار تومان است گفت: البته هرچقدر از مرز شرقی به داخل می آییم قیمت مواد افزایش می‌یابد و به غرب که می‌رسیم شاهد اوج قیمت هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اسدالله هادی نژاد درباره قیمت پرمصرف ترین مواد مخدر در کشور اظهار کرد: میانگین قیمت تریاک در هر یک از ولایات افغانستان متفاوت است، اما قیمت آن به طور میانگین به ۷۵۰ تا ۸۰۰هزار تومان به ازای هر کیلوگرم می‌رسد.

وی افزود: میانگین قیمت هر کیلو تریاک در کشور ما دو میلیون و ۳۰۰ تا دومیلیون و ۴۰۰هزار تومان است.البته هرچقدر از مرز شرقی به داخل می آییم، قیمت مواد افزایش می‌یابد و به غرب که می رسیم شاهد اوج قیمت هستیم.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه به لحاظ مصرف مواد در کشور، تریاک در رتبه اول قرار دارد و سپس حشیش، هروئین و شیشه بالاترین آمار مصرف را دارند، عنوان کرد: میزان مصرف هرویین در مقایسه با شیشه افزایش یافته است؛ زیرا شیشه طی دو سه سال اخیر به شدت کنترل شده است. آثار تخریبی شیشه که جزو مواد مخدر صنعتی است در مقایسه با مواد سنتی بسیار بالاست.

هادی نژاد درباره مدت زمان دسترسی به مواد مخدر در کشور نیز گفت: این زمان برای فردی که محل عرضه را بشناسد با فردی که ناوارد است و نمی داند به کجا باید مراجعه کند، متفاوت است. میانگین دسترسی به مواد در جایی مانند مولوی تهران پایین است و به زور مواد را در دستت می‌گذارند، اما اگر در نقطه دیگری باشی، شاید سه ساعت هم بگردی اما مواد پیدا نکنی.

وی افزود: ضمن آنکه قاچاقچی، بازار مصرفش را می‌شناسد و می‌داند مشتریانش کجا هستند و آنجا دام پهن می‌کند. عملیات دستگیری پلیس مرتبا در جریان است و در برابر قاچاقچیان اقدامات مقابله‌ای انجام می دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید