معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کردستان گفت: توزیع بنزین یورو ۴ و مصرف این نوع سوخت در خودروها از جمله اقدامات موثر در راستای کاهش آلودگی هوای شهر سنندج است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کردستان گفت: توزیع بنزین یورو ۴ و مصرف این نوع سوخت در خودروها و همچنین اجرای طرح پیاده‌راه خیابان فردوسی از جمله اقدامات موثر در راستای کاهش آلودگی هوای شهر سنندج است.

به گزارش جماران، اقبال حمیدی با اشاره به اینکه توزیع بنزین یورو ۴ از هفته گذشته در سنندج آغاز شده است، اظهار داشت: براساس قانون هوای پاک توزیع بنزین یورو ۴ در هشت کلان شهر کشور بدلیل وجود ترافیک و جمعیت زیاد آنها الزامی و اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه سنندج سال گذشته بعد از تهران،  آلوده‌ترین شهر کشور بود، اضافه کرد: یکی از دلایل آلودگی هوای سنندج افزایش بیش از حد گاز اوزن آن هم به علت وجود خودروهای فرسوده است که بدلیل توپوگرافی شهر و نبود جریان هوا در برخی روزهای سال میزان ماندگاری آن افزایش می‌یابد.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کردستان افزود: مکاتباتی با استانداری و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان در راستای کاهش میزان آلودگی هوای سنندج انجام دادیم که با تلاش مسوولان استان از هفته گذشته توزیع بنزین یورو ۴ در جایگاه‌های عرضه سوخت آغاز شده است.

حمیدی توزیع این نوع بنزین را اقدام ارزشمند و موثری در راستای کاهش آلودگی هوای سنندج خواند و یادآور شد: میزان گوگود در بنزین یورو ۴ زیر ppm ۵۰ (واحد در میلیون) بود در حالیکه این رقم در بنزین معمولی بیش از ppm ۳۵۰ است.

وی با اشاره به اینکه میزان بنزن در بنزین یورو ۴ کمتر از ۲ دهم درصد و این میزان در بنزین معمولی چهار تا پنج درصد است، گفت: گزارش تاثیرات وجود این نوع بنزین در کاهش میزان آلودگی هوای سنندج را ۲ تا سه ماه آینده با ارائه آمار دقیق به اطلاع مردم می‌رسانیم.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کردستان اجرای طرح پیاده راه خیابان فردوسی را از دیگر اقدامات موثر برای کاهش آلودگی هوای سنندج خواند و تاکید کرد: بدلیل وجود خودروهای زیاد در میادین آزادی و انقلاب و در نتیجه افزایش حجم ترافیک در این مسیر میزان آلودگی هوا به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش ‌یافته است.

وی یادآور شد: طی سه ماهه نخست امسال وضعیت هوای استان در ۸۰ روز پاک و در ۱۳ روز هم قابل قبول بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.