بهمن مرادنیا دوشنبه شب در اولین جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: وضعیت مرز باشماق مریوان مطلوب نیست و بر همین اساس ساماندهی آن در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور نیز طرح آن تهیه و به مناقصه واگذار شده است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های استان بحث تعیین تکلیف و مستندسازی اموال خود را با جدیت پیگیری کنند، افزود: این اموال بیت المال و متعلق به مردم بوده و عدم پیگیری آن خیانت است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کشور، لازم است تعدادی از این املاک و اموال به فروش برسد، اضافه کرد: فرمانداران باید در خصدص این تعیین تکلیف حساسیت به خرج دهند.

مرادنیا به برگزاری ۲۰ جلسه شورای برنامه ریزی استان در سال ۹۸ و اولویت بندی پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: سال گذشته پروژه های خوبی در حوزه های مختلف از جمله زیرساخت، راه و تولید در استان به بهره برداری رسید که از آغاز به کار بعضی از آنها بیش از ۱۵ سال می گذشت و امیدواریم در سال ۹۹ هم این روند ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: در سال ۹۹ هم چند پروژه مهم و اولویت دار در دستور کار قرار دارد از جمله راه آهن سنندج همدان که ریل گذاری آن آغاز شده و امیدواریم پیمانکار پروژه بتواند به تعهد خود عمل کند و تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

مرادنیا راه مریوان را دیگر پروژه مهم سال ۹۹ عنوان کرد و یادآور شد: این پروژه هم برای مردم هم برای توسعه استان بسیار حائز اهمیت است و تلاش می کنیم امسال به بهره برداری برسد.

به گفته استاندار، فرودگاه سقز و منطقه ویژه اقتصادی بانه نیز دیگر پروژه های اولویت دار استان هستند.

مرادنیا از همه مدیران و فرمانداران استان خواست اجرای پروژه ها را با جدیت پیگیری و روند پیشرفت کار را به صورت مرتب گزارش کنند.

وی همچنین اقدامات انجام شده در حوزه عمران شهری را خوب ارزیابی کرد و از پیاده را فردوسی شهر سنندج به عنوان پروژه مهم در حال اجرای این شهر نام برد.

استاندار کردستان در بخشی از این جلسه به کمک ۱۷۵ میلیارد تومانی دولت به شهرداری ها و ۷۵ میلیارد تومانی به دهیاری های استان اشاره کرد.

 مرادنیا در ادامه با اشاره به پرداخت سه هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سال ۹۸ افزود: این رقم نسبت به سال قبل ۳۸ درصد افزایش داشته که امیدوارم این رشد به ۵۰ درصد برسد و این امر با تلاش مدیران بانک ها شدنی است.

وی لزوم توجه به بخش خصوصی، تولید و اهمیت تحقی شعار جهش تولید را یادآوری و تاکید کرد: این شعار محقق نخواهد شد مگر با حضور بانک ها و تامین نقدینگی مورد نیاز بخش خصوصی.

استاندار کردستان بر لزوم استفاده از ظرفیت های قانونی در واگذاری واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی تاکید و تصریح کرد: این موضوع به حدی اهمیت دارد که در جلسه سران قوا مطرح شده است.

وی بر دقت و سرعت در اجرای طرح مسکن ملی تاکید و از سرمایه گذاران برای حضور در این طرح دعوت کرد.

مرادنیا از همه دستگاه های استان خواست در خصوص هزینه کرد بودجه هزینه ای سال جاری صرفه جویی کنند و با توجه به اینکه دستگاه های خدمات رسان به دلیل شرایط حاکم بر کشور و معیشت مردم نمی توانند بهای خدمات خود را وصول کنند، ادارات با پرداخت هزینه های خود به این دستگاه ها کمک کنند.

وی به ایجاد صندوق حمایتی های از روحانیون و هنرمندان نیز اشاره کرد و گفت: این صندوق ها نه به عنوان خیریه بلکه برای ورود به مباحث اقتصادی ایجاد شده اند.

استاندار در این جلسه علاوه بر دعوت از مدیران برای مشارکت در جشن گلریزان، از آنان خواست بخش خصوصی مرتبط با دستگاه خود را در این راه دعوت به همراهی و همکاری کنند.

۸۱ طرح اقتصادی در راستای تحقق جهش تولید در کردستان تصویب شد 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان نیز در این جلسه از تصویب ۸۱ طرح در حوزه های مختلف اقتصادی استان در راستای تحقق شعار جهش تولید خبر داد.

خالد جعفری پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی را در راستای حمایت از خانوارها و همچنین تحریک تقاضا اعلام کرد و افزود: ۴۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای  کمک به واحدهای آسیب دیده از کرونا که کارگران خود را اخراج نکرده و یا متعهد شوند که مجدداً با آنها قرارداد ببندند در نظر گرفته شده که میزان تسهیلات ۱۲ تا ۱۶ میلین تومان برای هر کارگر است.  

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه فرصت استفاده از این تسهیلات تا پایان خرداد است واحدهای آسیب دیده استان شناسایی شده اند تا بتوانیم از این تسهیلات بهره مند شویم.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در ادامه کمک های خیرین داخل و خارج از استان برای حمایت از نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا را یادآوری کرد و گفت: در این مدت ۶۲ هزار بسته بهداشتی از طریق نهادهای حمایتی در اختیار افراد تحت پوشش آنان قرار گرفت و ۲۰ هزار بسته حمایتی نیز توسط فرمانداری ها میان نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد است.  

وی همچنین به توزیع حدود ۲۵ هزار کارت ۲۰۰ هزار تومانی میان مرزنشینان اشاره کرد که این کارت ها توسط بنیاد مستضعفان تامین شده بود.  

جعفری یادآوری کرد: طبق مصوبات ستاد کرونا، ساعات کاری ادارات همچنان ۷ تا ۱۴ و حضور کارکنان نیز دو سوم و رعایت این موارد الزامی است.  

وی در این جلسه خواستار توجه مدیران به حضور در سامانه سامد و ملاقات های عمومی شد و یادآوری کرد: این موضوع در ارزشیابی و ارزیابی عملکردها لحاظ می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.