سردار سیدصادق حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ همکاران ما در سپاه و بسیج هم در حوزه امنیت تلاش و مجاهدت‌ دارند و هم در بخش سلامت به همان شکل تلاش می‌کنند تا این دو نعمت برای مردم همیشه فراهم باشد.

وی یادآور شد:‌ بسیجیان و نیروهای کادر سپاه در کردستان به اشکال مختلف در زمان شیوع کرونا برای کمک حضور پیدا کردند و در کنار کادر بهداشت و درمان استان قرار گرفته و همچنان در حوزه‌های مختلف کمک می‌کنیم.

سردار حسینی با بیان اینکه نیروهای بسیجی و کادر را سازماندهی کردیم، افزود:‌ نقاهتگاه ایجاد کردیم، نیروی تخصصی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادیم، در شناسایی مبتلایان به بخش بهداشت و درمان کمک کردیم، در بخش فاصله‌گذاری اجتماعی از روز نهم فروردین در کنار نیروی انتظامی در ورودی و خروجی‌های شهرها حضور داشتیم و هر شب هم معابر عمومی را ضدعفونی می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش‌های فضای مجازی و حقیقی هم فعالیت‌هایی انجام شد اضافه کرد: سپاه و بسیج در زمینه تولید و توزیع اقلام بهداشتی از جمله در تولید ماسک و دستکش فعالیت‌های خوبی انجام داد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان یادآور شد:‌ در یک ماه اخیر بیش از ١٢۶ هزار بسته معیشتی و بهداشتی را قبل از آغاز رزمایش کمک مومنانه تهیه کردیم و در اختیار نیازمندان استان گذاشتیم.

وی با اشاره به رزمایش کمک مومنانه گفت:‌ در سپاه مجموعه حمایتی خوبی با کمک مردم و خیرین جمع‌آوری شد و موفق شدیم ١۵ هزار و ١٧٠ بسته معیشتی که ارزش هر بسته سه میلیون ریال و در مجموع ۴۵ میلیارد ۵١٠ میلیون ریال ارزش داشت را در قالب رزمایش مومنانه تهیه و در اختیار نیازمندان و محرومان جامعه قرار دهیم.

سردار حسینی تاکید کرد:‌ دستفروشانی که در شهرداری دارای سابقه هستند، کولبران و خانواده زندانیان به عنوان کسانی که در میان نیازمندان اولویت دارند نیز تحت پوشش کمک‌های رزمایش مومنانه مواسات از سوی بنیاد مستضعفان قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: ‌١٩ هزار و ١٨٢ خانوار نیازمند را در استان شناسایی کردیم که تحت پوشش هیچ نهاد و سازمانی از جمله کمیته امداد امام راحل و بهزیستی نبودند اما نیازمند محسوب می‌شدند و به این کمک‌ها نیاز داشتند که کمک ها در اختیار ایشان قرار گرفت.

سردار حسینی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد جامعه به دلیل شرایط این روزها کار و شغل خود را از دست داده‌اند، یادآور شد: مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه هم در ماه رمضان به منظور کمک به نیازمندان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: کشورهای بزرگ در جریان شیوع کرونا کم آوردند و تسلیم شدند و حتی امکانات اولیه برای کادر درمانی خود نمی‌توانستند تامین کنند اما کشور ما به نسبت بسیار شرایط بهتری داشت.

سردار حسینی گفت: سپاه چون نهادی انقلابی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است طبیعتا بخش عمده‌ای از فعالیت‌های آن بر محور اجتماعی است.

وی افزود:‌ رهبر معظم انقلاب بارها بر کمک سپاه و بهره‌گیری از تجهیزات و امکانات آن برای توسعه همه جانبه نظام تاکید کرده‌اند بنابراین سپاه توان خود را برای کمک در بخش‌های مختلف به کار می‌گیرد.

سردار حسینی با بیان اینکه تجربه جنگ، علم و تکنولوژی‌های مختلفی در کنار خود داشته است که امروز می‌توان از آنها بهره برد، اضافه کرد: سپاه تجربه گرانبهایی از دوران دفاع مقدس داشته و امکانات خوبی هم در اختیار دارد بنابراین زمانی که به کمک دولت می‌آید اثرگذار خواهد بود.

فرمانده سپاه بیت‌ المقدس اظهار داشت: هرجا نیازی احساس شده به عنوان مثال در زمینه تامین آب آشامیدنی، بهداشت، مدرسه، مسجد، خانه عالم، خانه محرومین و موضوعاتی از این دست که نیاز اولیه اجتماعی هستند سپاه اقدامات خوبی انجام داده است.

وی تاکید کرد:‌ فعالیت در بخش کشاورزی و آبرسانی در برنامه‌های آینده سپاه بیت‌المقسد کردستان قرار دارد که امیدواریم با پایان شیوع ویروس کرونا این اقدامات شتاب بیشتری بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.