این کارگاه تولید ماسک با مشارکت شرکت دایا هنر اکسیر ماندگار به عنوان  پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با محوریت استان مازندران همزمان در 9 استان کشور با به کارگیری 650 واحد مشاغل خانگی با ظرفیت تولید روزانه  110هزار ماسک و هزار عدد لباس بهداشتی به بهره برداری رسد.

این کارگاه تولیدی ماسک در ساری روزانه 30 هزار عدد ماسک را تولید و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بابل ، داروخانه ها و فروشگاه های عرضه محصولات بهداشتی قرار می دهد.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برای تولید ماسک با محوریت مازندران همزمان فعالیت تولید را در ایلام، فارس ، البرز ، تهران ، همدان ، خوزستان ، هرمزگان ، لرستان ، قم و بوشهر آغاز کردند.  

معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ضمن قدردانی از استاندار مازندران در فراهم کردن بستر تولید محصولات بهداشتی به ویژه ماسک ، گفت: طی 2ماهه اخیر ویروس کرونا آسیب جدی به مشاغل کشور به ویژه اقتصاد و درآمد زنان سرپرستان خانوار وارد کرده است.

وی توانمند سازی اقتصاد  زنان سرپرست خانوار در شرایطی که همه باید در خانه بمانیم و این یک الزام برای شکست نهایی این بیماری همه گیر است را یک فرصت برای حفظ اشتغال و ایجاد درآمد توصیف کرد و  بیان داشت: مهمتیرین مقوله در طرح مشاغل خانگی عرضه و فروش محصول است که باید حمایت شوند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از مصوبه استاندارد سازی محصولات تولیدی مشاغل خانگی در شورای عالی استاندارد سازی کشور خبر داد و بیان داشت: با ابلاغ آئین نامه اجرایی این مصوبه از این پس همه محصولات تولیدی مشاغل خانگی به جزء صنایع غذایی با برند استاندارد وارد بازار می شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در افتتاح ویدئوکنفرانسی این کارگاه تولیدی ماسک ساری از پرداخت 140 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای انواع مشاغل خانگی طی سال 98 در استان خبر داد و گفت: امروزه با بهره گیری از توانمندی طرح مشاغل خانگی رونق اقتصادی خوبی در استان بوجود آمده است.

حسن خیریانپور با اظهار این که مازندران در تولید محصولات خانگی در قالب مشاغل صنایع دستی ، کشاورزی ، صنایع غذایی سنتی و همچنین در بخش اشتغال روستایی و عشایری نقش مهمی دارد، بیان داشت: توجه به شرکت های دانش بنیان ، صنایع هایتک و خدمات نیز از برنامه های توسعه مشاغل خانگی استان است.

عرضه و تقاضای ماسک در مازندران به حالت عادی در آمده است

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران نیز در این مراسم  به خبرنگار ایرنا گفت که از یک هفته قبل شرایط عرضه و تقاضا ماسک در استان به حالت عادی برگشته است و مشکلی وجود ندارد.    

حسینقلی قوانلو با بیان این که روزانه 80 هزار عدد ماسک در رامسر تولید و روانه بازار می شود، افزود: تولید ماسک های خانگی با قیمت بسیار مناسب و حتی رایگان سبب شد تا اکنون مشکلی در عرضه و تقاضای این محصول بهداشتی یکبار مصرف نداشته باشیم.

وی با توضیح این که اکنون داروخانه ها نیز به وفور ماسک برای عرضه در اختیار دارند، در عین حال گفت که بر خلاف مواد ضد عفونی کننده و ماسک ، در عرضه دستکش همچنان با کمبود و تقاضای بالا مواجه هستیم.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت: از آن جایی که مواد اولیه دستکش بهداشتی وارداتی است به نسبت تقاضا با کمبود مواجه هستیم.

پرداخت بدون محدودیت وام ارزان قیمت بهزیستی مازندران به کارفرمایان 

 معاون اشتغال و مسکن بهزیستی مازندران نیز در این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به کارفرمایان واحدهای تولیدی و صنعتی استان پیشنهاد کرد که در ازای به کارگیری 5نفر از افراد معرفی شده این نهاد ،تا 250 میلون تومان وام ارزان قیمت 4درصدی دریافت کنند.

نور الدین علاالدینی با بیان این که بهزیستی تا 85درصد حق بیمه این کارگران معرفی شده را به مدت پنج سال پرداخت می کند، ادامه داد: سال گذشته 20 درصد از 60میلارد تومان تسهیلات خوداشتغالی  پرداخت شده توسط کارفرمایان استان جذب شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.