به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سپاه المقدس کردستان، فرمانده سپاه بیجار صبح امروز در مجمع خیرین شهرستان بیجار که در راستای رزمایش مومنانه در سالن شهید رحمانی برگزار شد با بیان اینکه این رزمایش در عمل به رهنمودها و فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند انجام می‌شود، اظهار کرد: محور اصلی اجرای این رزمایش پایگاه‌ها هستند و خیران می‌تواند کمک‌های خود را از طریق بسیج به دست نیازمندان برسانند.

وی با اشاره به اقدامات جهادی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) از ابتدای مقابله با کرونا ویروس تا کنون، افزود: تولید ۷۶ هزار عدد ماسک در کارگاه تولیدی قرارگاه و توزیع ۱۲ هزار آن به صورت رایگان در بین مردم از مهمترین اقدامات قرارگاه برای مقابله با ویروس کرونا در سطح شهرستان بیجار است.

مرتضی میرآقایی از ضدعفونی سطح شهر و روستاهای شهرستان بیحار به مدت هر ۷۲ ساعت یک بار با کمک شهرداری، اوقاف و امور خیریه شهرستان خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۷۵۰ بسته معیشتی در بین اقشار آسیب پذیر شهرستان بیجار توسط سپاه توزیع شده است.

فرمانده سپاه بیجار گفت: ۳۵۰ بسته معیشتی به ارزش ریالی هر بسته ۴۰۰ هزار تومان، ۲۵۰ بسته معیشتی هر بسته به ارزشی ریالی ۲۵۰ هزار تومان و ۱۰۰ بسته ۱۰۰ هزار تومانی در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی ادامه داد: در طول دو ماه گذشته ۳۰۰ پک بهداشتی در بین کادر درمان بیمارستان امام حسین (ع) و مردم سطح شهر توزیع شده است.

میرآقایی با تاکید بر اینکه شناسایی نیازمندان و خیرین اولین اقدام مهم در راستای رزمایش مومنانه در سطح شهرستان بیجار است، اعلام کرد: تا کنون ۲۵۰۰ خانوار نیازمند در سطح شهرستان بیجار شناسایی شده است و در بانک اطلاعاتی ساماندهی شده اند.

وی از توزیع بسته های معیشتی رزمایش مومنانه در طی سه مرحله در شهرستان بیجار خبر داد و بیان داشت: در مرحله نخست بیش از ۱۲۰۰ بسته غذایی برای توزیع میان نیازمندان توسط خیرین و پایگاههای تهیه شده است.

فرمانده سپاه بیجار عنوان کرد: این رزمایش با هدف کمک به رفع مشکلات معیشتی افرادی متضرر در اثر کرونا، و در راستای اجرایی کردن منویات رهبری و ترویج فرهنگ احسان و انفاق همگانی در این شهرستان انجام می شود.

حجت الاسلام علی مرادی امام جمعه بیجار هم در این مجمع با بیان اینکه کرونا موجب آسیب های زیادی در حوزه های مختلف فردی و اجتماعی انسان شده است، اظهار کرد: این رزمایش مومنانه یک مانور تکلیف مداری است و برای انجام آن هر مسجدی یک پرچم قرارگاه برافراشته می شود.

وی با اشاره به اقدامات خوب سپاه شهرستان بیجار در طی دو ماه گذشته برای مقابله با ویروس کرونا، افزود: از همه کسانی که توان و قدرت دارند، دعوت می کنم تا در این رزمایش بزرگ شرکت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.