محمد فلاحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در ۲ روز آینده بوده و لازم است مردم جوانب احتیاط را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: طبق هشدار سطح زرد شماره ۹ سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز، بارش شدید باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید به عنوان مخاطره پیش بینی شده، از این رو رعایت جوانب احتیاط توسط همه مردم از جمله در مناطق روستایی ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان افزود: هم اکنون تمام دستگاه‌های خدمات رسان و امداد رسان با اولویت مدیریت سدها، تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله‌ گرفتن مردم، کشاورزان و باغداران از رودخانه‌ها و مسیل ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیر ضروری را اتخاذ کرده‌اند.

 فلاحی یادآور شد: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی احتمال وقوع سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر شهری، اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد از اثرات این سامانه بارشی اعلام شده است.

طبق اعلام هواشناسی کردستان از امروز تا روز شنبه به علت گذر امواج ضعیف از سطح منطقه، در بعضی ساعات شاهد رگبار باران و رعد و برق با احتمال تگرگ و در ارتفاعات بارش برف خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.