عبید رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: تئاترهای صحنه‌ای و خیابانی به اجرا درآمده در ژانرهای کمدی، ملودرام و تراژدی و با مضامین آیینی، سنتی، اجتماعی، مذهبی، دفاع مقدس و کودک و نوجوان اجرا شدند.

وی اضافه کرد: از جمله‌ نمایش‌هایی که سال گذشته در استان به روی صحنه رفت می‌توان به وینه سیحراویه‌کان با موضوع دنیای کودکان و آرزوهای آنان، آژاکس در حوزه اجتماعی و در خصوص جنگ اروپا و حماسه شیرین در ارتباط با حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر اشاره کرد.
سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: از جمله تئاترهای به اجرا درآمده در حوزه خیابانی هم چمدان، منالانی ته‌لاق (کودکان طلاق)، مورچه‌ها و روزشمار توانستند ارتباط خوبی با تماشاگران بر قرار کنند.

رستمی با اشاره به اینکه کردستان یکی از استان‌های مطرح کشور در حوزه هنرهای نمایشی به ویژه تئاتر است، یادآور شد: سال گذشته سی‌امین دوره جشنواره استانی تئاتر، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان و شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز در استان کردستان برگزار شد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاکید کرد: علاوه بر این، هنرمندان حوزه تئاتر استان در جشنواره‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فجر، مقاومت، کودک و نوجوان در سطح کشوری هم حضور پیدا کردند.

رستمی گفت: صدور ۱۵۱ مجوز نمایش و برگزاری هفت کارگاه تخصصی نمایش از دیگر اقدامات انجام شده این اداره‌کل طی سال گذشته در حوزه هنرهای نمایشی است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه یک انجمن نمایش تازه تاسیس هم سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: ۲ نشست هنری هم در حوزه نمایش سال گذشته در استان برگزار شد.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.