سرهنگ عباس رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قریب به اتفاق این نقاهتگاه‌ها با استفاده از امکانات سپاه مجهز شده و به عنوان محلی برای نگهداری و استراحت دوران پس از بیماری، بیماران کرونایی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی بسیجیان استان تاکنون ۳۳۷ هزار عدد ماسک نیز تولید کرده و در اختیار مراکز درمانی و اقشار مختلف مردم قرار داده، اند، افزود:‌ علاوه بر ضدعفونی خیابان‌های شهرهای مختلف استان و تولید و توزیع ماسک، سازمان اطلاعات سپاه بیت المقدس کردستان پنج هزار بطری ۵۰۰ میلی لیتری محلول ضدعفونی کننده به ارزش سه میلیارد ریال به علوم پزشکی کردستان هدیه داد تا در اختیار کارکنان، پرستاران و پزشکانی قرار گیرد که در بیمارستان ها و مراکز درمانی در حال مقابله با ویروس کرونا هستند.

سرهنگ رستمی یادآور شد:‌ سپاه در کنار فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد تمرکز خود را بر رزمایش کمک مومنانه به منظور جمع‌آوری و توزیع کمک‌های بهداشتی و معیشتی به نیازمندان گذاشته است که اولین مرحله توزیع شب گذشته با ۲ هزار و ۲۰۰ بسته در ناحیه منفصل شهری نایسر انجام شد.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سنندج هم گفت: یک کارگاه تولید لباس بیمارستانی ایزوله و هفت کارگاه تولید ماسک راه اندازی شده که تاکنون به تولید ۱۱۲ هزار ماسک پرداخته‌ است.

سرهنگ حسن عسگری با بیان اینکه ضدعفونی و گندزدایی همه روستاهای شهرستان هم به همکاری دهیاران و پایگاه‌های مقاومت انجام شده است افزود: ضد عفونی سطح شهر از ۱۰ اسفند آغاز شده و تا کنون هر شب به صورت مستمر ادامه دارد.

وی اضافه کرد: پنج هزار بسته مواد بهداشتی، ۵۰۰ بسته پنج میلیون ریالی معیشتی و یک هزار و ۵۰۰ بسته یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی معیشتی نیز در میان خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

سرهنگ عسگری یادآور شد: توزیع ۱۰ هزار ماسک رایگان در میان مردم در سنندج هم از دیگر فعالیت‌های سپاه بوده است.

وی اظهار داشت: ۲ نقاهتگاه در سنندج راه‌اندازی و آماده پذیرش شده است که شامل مجتمع شهید بروجردی با ظرفیت پذیرش ۱۰۰ نفر و بیمارستان صحرایی در ۲۲ گولان با ظرفیت ۵۰ تختخواب می‌شود اما تاکنون نیازی به استفاده از آنها نشده است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سنندج اضافه کرد: در این مدت فعالیت‌های فرهنگی در قالب نقاشی، کتابخوانی و عملیات روانی بویژه در فضای مجازی انجام شده است.

بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور نیز به چهار هزار و ۹۵۸ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.