حسین خوش اقبال روز چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت فعالیت دفاتر تسهیلگری استان اظهار داشت: با توجه به اهمیت توسعه همه جانبه در شهرها و مناطق روستایی راه اندازی دفاتر تسهیلگری می تواند گام مهمی در مسیر توسعه اجتماعی باشد.

وی افزود: در حال حاضر نیز این دفاتر می‌توانند برای مقابله با شیوع بیماری کرونا از طریق آگاه سازی و ارائه خدمات مورد نیز به احاد جامعه زمینه گسترش بیماری کرونا را کاهش دهند و با توسعه و استمرار فعالیت های آموزشی از طریق این دفاتر می‌توان گام‌های تاثیرگذاری را برای مقابله با این بیماری برداشت.
خوش اقبال خواستار مشارکت بیشتر خیرین در تقویت مباحث اجتماعی شد و تاکید کرد: دفاتر تسهیلگری با شناسایی خیرین و افراد صاحب نفوذ در جامعه و با جذب کمک‌های مردمی باید خدمات مورد نیاز را با افراد تحت پوشش خود ارائه دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان همچنین بر لزوم شناسایی خانواده‌های بی بضاعت و کم توان مالی و معرفی آنها جهت دریافت کمک‌های دستگاه‌های اجرایی متولی و نیز خیرین اجتماعی از طریق این دفاتر تاکید کرد.
وی گفت: دفاتر تسهیلگری می‌توانند با مشارکت و همراهی با استانداری و فرمانداران و سایر مدیران دستگاه‌های اجرای در انجام برنامه های اجتماع محور مصوب دولت به ویژه در توزیع مناسب کمک‌های مردمی و دولتی و تحقق اهداف تعیین شده نقش انکارناپذیری را ایفا کنند.
خوش اقبال خطاب به مدیران دفاتر تسهیلگری استان کردستان یاداور شد: جذب و جلب اعتماد همه اقشار جامعه و ایجاد ارتباط مناسب بین مردم و دولت را در سرلوحه برنامه های خود قرار دهید.
وی اضافه کرد: حضور فعال کارشناسان دفاتر تسهیلگری در حوزه های اقتصادی، حقوقی، شهرسازی، علوم اجتماعی و مددکاری اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و ما بایستی از همه توان خود برای رسیدن به برنامه های پیش بینی شده استفاده کنیم.
معاون استاندار کردستان افزود: توانمندسازی محلات و مناطق حاشیه شهرها از وظایف مهم دفاتر تسهیلگری است که باید با همکاری مردم و دولت وظایف دفاتر به طور دقیق اجرا و پیاده سازی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.