برهان صلواتی عصر دوشنبه با بیان اینکه این افراد به دلایل مختلفی در سال گذشته شغل خود را از دست داده اند اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم اکنون در راستای کاهش تاثیرات ویروس کرونا اقدام به ثبت نام از افراد کارگران بیکار شده متاثیر از شیوع این بیماری اقدام به ثبت نام بیکار شدگان کرده است.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از هشت هزار نفر کردستانی در سامانه درخواست  بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند و تمامی مراحل ثبت نام، بررسی و پرداخت مقرری بیمه بیکاری  به صورت غیرحضوری است و از طریق سامانه و ارسال پیامک انجام می‌شود.

صلواتی با بیان اینکه متقاضیان دریافت بیمه بیکاری ناشی از بحران کرونا از مراجعه حضوری به دفاتر و ادارات کار پرهیز کرده و به صورت اینترنتی ثبت نام کنند یادآور شد: بر این اساس متقاضیان بیمه بیکاری می‌توانند با مراجعه به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت کنند که پس از پایش و بررسی شرایط آنان توسط تامین اجتماعی شمول یا عدم شمول  دریافت مقرری به آنان پیامک داده می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: برای متقاضیان مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری جهت درج شماره حساب فعال در یکی از شعب بانک‌های ملی، رفاه، ملت، سپه، تجارت و صادرات و کد شعبه بیمه پردازی در سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری  پیامک ارسال میشود و مبلغ تعیین شده به حساب آنان واریز خواهد شد.

وی گفت: مقرری تعیین شده فقط به بیمه شدگان مشمول قانون کار بیکار شده "متاثر از شیوع کرونا"  تعلق می گیرد و با توجه به اینکه از امروز سامانه بصورت هوشمند ثبت نام افراد غیر مشمول را انجام نمی دهد لزا سایر افراد از ثبت نام در سامانه خوداری نمایند.

بر اساس دستورالعمل مشترک معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی درصورت تایید غیرارادی بودن بیکاری آنان، با ادامه بیمه بیکاری آنها موافقت خواهد شد.

سایر متقاضیان مشمول قانون کار که به عللی خارج از بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا مانند اتمام قرارداد، اتمام پروژه، اخراج در حین پروژه و یا اتمام بخشی از کار، عدم نیاز و سایر علت‌ها بیکار شده‌اند با تصویب ستاد مقابله با بیماری کرونا مبنی برعادی شدن وضعیت اضطراری ناشی از شیوع کرونا، طبق قوانین و مقررات موضوعه در کمیته‌های مربوط طرح و رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.