ژیلا یزدانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه دریافت تاییدیه ایمنی برای تمامی آسانسورها اجباری است، اظهار داشت: اعتبار تاییدیه ایمنی آسانسورها یکساله بوده و پس از اتمام این زمان باید دوباره مورد بازرسی قرار گیرد و تاییدیه ادواری برای آن صادر شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته تعداد ۳۸۶ تاییدیه ایمنی برای آسانسورهای منصوبه در ساختمان‌های سطح استان و یکصد گواهی ادواری برای آسانسورهایی که از قبل تاییدیه اولیه استاندارد را داشتند، صادر شد. 

مدیرکل استاندارد کردستان بر اخذ تاییدیه پیش از بهره‌برداری از آسانسورها تاکید کرد و گفت: در صورت نداشتن تاییدیه آسانسور گواهی پایان کارساختمان توسط شهرداری‌ها صادر نخواهد شد و در صورت بروز اتفاقات ناگوار هم مشمول بیمه نیز نمی‌شوند.

یزدانی یادآور شد: سال گذشته ۲۲۸ بازرسی از آسانسورهای اماکن عمومی و شرکت‌های نصاب و بازرسی توسط کارشناسان اداره کل انجام شد که در نتیجه آن ۹۲ آسانسور به علت عدم اخذ تاییدیه استاندارد پلمب شد.

وی اظهار داشت: با توجه به لزوم نظارت مستمر بر کیفیت محصولات تولیدی سطح استان، کارشناسان اداره کل استاندارد در سال ۹۸ تعداد  ۲۴۶۹ بازرسی و نمونه‌برداری از محصولات تولیدی کارخانه‌های مختلف استان انجام و به واحدهایی که نسبت به رعایت کیفیت و استانداردها بی توجه بودند تذکر و اخطار داده شد.

مدیرکل استاندارد استان کردستان افزود:  بیشترین بازرسی و نمونه برداری از واحدهای شهرستان سنندج به تعداد ۵۶۹ و پس از آن در شهرستان سقز با ۴۵۴، بانه ۲۴۹ و قروه ۲۲۰ بوده است.

یزدانی اضافه کرد: در شهرستان بیجار ۱۸۴، کامیاران ۱۸۰، مریوان ۱۶۶، دهگلان ۱۶۴، دیواندره ۱۵۵ و سروآباد ۱۲۸ بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی و خدماتی انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.