سید عبدالرحمن حسینی روز یکشنبه در گفت و گو  با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال از یک تا پانزدهم فروردین سال جاری به علت گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور سفرهای نوروزی در تمام نقاط لغو شد که این روند موجب کاهش ۷۳ درصدی جابجایی مسافران شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت پنج هزار و ۳۵۲ سرویس سفر انجام شده که به نسبت به مدت مشابه خود از کاهش ۶۲ درصدی برخوردار است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: در این مدت پنج هزار و ۱۱۹ مورد بارنامه در استان صادر شده که در نتیجه ان ۸۱ هزار تن کالا حمل شده است.

وی گفت: در این مدت تعداد صدوره بارنامه‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد و از لحاظ میزان کالای حمل شده نیز ۷۳ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: عمده کالاهای حمل شده در این سال جاری مربوط به کالاهای اساسی است.

استان کردستان درای یک پایانه بار در شهر سنندج و یک پایانه سیمان در شهرستان بیجار و ۷۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالاست، تعداد ناوگان بار طبق آمار ثبتی دارندگان کارت هوشمند پنج هزار و ۶۰۸ دستگاه و تعداد رانندگان بار آن نیز یک هزار و ۱۲۳ نفر است.

این استان دارای ۱۲ پایانه مسافری شامل سنندج، بیجار، قروه و دیواندره هر کدام ۲ پایانه و شهرستان های مریوان، دهگلان، کامیاران و سقز هر کدام یک مورد است.

در این استان ۲۶ شرکت حمل و نقل مسافر، ۱۲ شرکت و موسسه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی و ۱۲ شرکت سواری به همراه ۶۷ موسسات و نمایندگی شعبه وجود دارد که ناوگان مسافری آن یک هزار و ۹۳۷ و چهار هزار و ۶۸ راننده مسافر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.