عرفان مومن پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خوشبختانه میزان بارش ها در استان کردستان تاکنون رضایت‌بخش بوده و به همین دلیل مخزن اکثر سد های استان کردستان آب مناسبی را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه سد سورال، سدبانه و سد زریبار به صورت کامل پر شده و هم اکنون در مرحله سرریز قرار گرفته‌اند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: همچنین ۷ سد دیگر استان کردستان با بیش از ۹۰ درصد حجم مخزن آب تا هفته آینده در مرحله سرریز شدن قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه با پر شدن این ۷ سد نیز وضعیت منابع آب استان کردستان به حالت خوبی خواهد رسید، گفت: خوشبختانه با توجه به ارزیابی های صورت گرفته در سال جاری مشکلی در راستای تامین آب شرب کشاورزی و صنعت در استان کردستان وجود ندارد.

وی ضمن درخواست از مردم برای عدم حضور در حاشیه رودخانه های استان کردستان، افزود: با توجه به اطلاع رسانی های صورت گرفته از سوی اداره کل هواشناسی از اقشار مختلف مردم درخواست داریم در فروردین ماه به هیچ عنوان در حاشیه رودخانه ها توقف نداشته باشند.

مومن پور افزود: پیش‌بینی ما این است که تا پایان فروردین ماه اکثر قریب به اتفاق سدهای استان کردستان سرریز شوند و به همین دلیل در راستای مدیریت منابع آب استان احتمال اینکه دریچه بعضی از سد ها باز شود وجود دارد و انتظار داریم که کشاورزان پایین دست سد ها پیش بینی های لازم را در این راستا در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.