حسین خوش‌اقبال روز دوشنبه در کمیته امنیتی ستاد استانی مبارزه با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور فرمانداران برگزار شد، اظهار داشت: ارزیابی ستاد مبارزه با کرونا کردستان نشان می‌دهد ۸۵ درصد مردم متشکل از شهروندان، اصناف، کسبه، بازاریان، کشاورزان و روستاییان همراه این ستاد در اجرای برنامه‌های ملی مبارزه با این بیماری هستند.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود به منظور موفقیت در کنترل و پیشگیری از شیوع ابتلا به این ویروس مردم استان مشارکت‌های خود در این راستا را تداوم ببخشند.

وی با بیان اینکه دولت و سایر نهادهای نظام اسلامی در کنترل گسترش ابتلا به ویروس کرونا به نسبت برخی کشورهای مدعی خوب عمل کردند، یادآور شد: تداوم مشارکت مردم در برنامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا موجب افزایش و تثبیت این موفقیت‌ها خواهد بود.

افراط و تفریط مانع از موفقیت‌ برنامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی کردستان افزود: ستاد ملی مبارزه با کرونا هر روز نقاط ضعف و قوت برنامه فاصله گذاری اجتماعی را بررسی و پایش می‌کند که در سه روز گذشته مشخص شد افراط و تفریط در برخی مصوبات مانعی برای موفقیت کلی این برنامه است.

خوش اقبال گفت: هدف از طرح فاصله گذاری اجتماعی ممانعت از حضور مردم در باغات و ویلاهای شخصی نیست بلکه بدنبال آن هستیم که از تجمع بیش از حد افراد در اماکن عمومی از جمله پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و برنامه سفر مردم جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: در روز ۱۳فروردین نیز به منظور جلوگیری از تجمعات مردم در برخی اماکن و پارک‌ها این طرح در استان با شدت بیشتری اجرا می‌شود و ستادهای شهرستان‌ها نیز در این خصوص موظف هستند به مصوبات طرح فاصله گذاری اجتماعی عمل کنند.

معاون استاندار کردستان در خصوص برگزاری جشن‌های اعیاد نیمه شعبان نیز اظهار داشت: هیچ گونه جشنی در این خصوص در استان و شهرستان‌ها برنامه ریزی نشده و مجددا تاکید می‌شود از هرگونه جشن و تجمع خودجوش در این ارتباط نیز خودداری شود.

خوش اقبال با اشاره به تدارک سازمان صنعت، معدن و تجارت برای تامین کالاهای اساسی در سطح استان گفت: در خصوص تامین این کالاها نگرانی وجود ندارد و به مقدار لازم در انبارهای استراتژیک و واحدهای صنفی ذخیره شده است.

پهنای باند اینترنتی استان کردستان ۵۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ارایه خدمات اینترنتی به مشترکان از جمله برنامه های دولت در ایام شیوع ویروس کرونا است، افزود: در این ارتباط پهنای باد اینترنتی استان ۵۰ درصد افزایش یافته است.

فردین سعیدی اظهار داشت: همه اپراتورهای تلفن ثابت و همراه در این استان به نسبت خدمات خود ۵۰ درصد پهنای باند را افزایش دادند به طور مثال شرکت مخابرات ظرفیت خود را از ۲۰ گیگابایت بر ثانیه به ۳۰ گیگا بیت رسانده است.

وی اضافه کرد: این افزایش با تامین سوییچ‌های جدید و افزایش تعداد IP استان توسط اپراتورها انجام شده است.

فرمانداران شهرستان‌های استان نیز در این جسله علاوه بر ارایه گزارش‌ها ستادهای شهرستانی مبارزه با کرونا چالش های پیش روی اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در حوزه‌های استحفاظی را اعلام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.