به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، حجت الاسلام حسین ورمقانی اظهار داشت: نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید در شرایط کنونی یکی از مهمترین تدابیری است که از سوی معظم له برای سامان دادن به وضعیت اقتصاد و خروج بسیاری از بنگاه های تولیدی از بن بست اتخاذ شده است.

وی افزود: این جهش اگر به صورت کامل در کشور شکل گیرد نه تنها شکوفایی اقتصادی با موضوع تولید ملی ایجاد خواهد کرد، بلکه با مشغول کردن نیروی کار در بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک زمینه را برای رفاه اقتصادی و اجتماعی شهروندان فراهم می کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیواندره ادامه داد: الزام تولید و جهش آن تقاضا و عرضه در بازار است تقاضایی که از سوی قشرهای مختلف جامعه باید صورت گیرد و عرضه ای که تولیدکنندگان با محور کیفیت آن را باید به دست مردم و بازار فروش برسانند، عرضه و تقاضا در کنار رقابتی کردن تولید داخلی می تواند در این جهش نقش بی سابقه داشته باشد.

حجت الاسلام ورمقانی یادآور شد: اما این اتفاق در بخش فرهنگی و قرآنی چگونه رخ خواهد داد؟ بدون شک یکی از بخش‌هایی که می‌تواند به صورت جدی در جهش تولید نقش اساسی داشته باشد بخش فرهنگی و قرآنی کشور است؛ چرا که بخش عظیمی از سرمایه‌ها به صورت سرگردان در دست دلالان است، اگر ما بتوانیم با گفتمان این بخش را وارد کارهای تولیدی کشور کنیم در کوتاه ترین مدت نتیجه آن را خواهیم دی.

وی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با زیرمجموعه‌های فرهنگی و قرآنی عظیمی که در اختیار دارد باید در تحقق شعار جهش ملی پیشقدم باشد. درست است زمانی که از تولید سخن به میان می‌آید تمام ذهن‌ها به سمت و سوی بخش اقتصادی خواهد رفت؛ اما این تولیدکنندگان تا زمانی که بازاری برای فروش در سطح جامعه نداشته باشند فعالیت مقرون به صرف‌های ندارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیواندره گفت: سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند با برگزاری کارگاه‌ها، گفتمان‌ها و غیره در سطح کشور و ترغیب مردم به خریدن کالای ایرانی و پرهیز از خریدن اجناس خارجی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود تریبون خوبی برای خریدن کالای ایرانی در بین مردم ایجاد کند و این کار الزامه اصلی جهش تولید است.

حجت الاسلام ورمقانی اظهار داشت: قاریان، حافظان، نخبه های فرهنگی با تبلیغ تولید داخل می‌توانند به جهش تولید کمک کنند. زیرا هواداران و بسیاری از اقشار جامعه که از آنها به‌عنوان الگو یاد می‌کنند به دنبال آن هستند که در بسیاری از زمینه‌ها خود را با این الگوهای دینی و فرهنگی برتر کشور هماهنگ کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.