دانش زندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بارش‌ها در شهرستان های غربی و شرقی استان از جمله مریوان، بانه و سروآباد و قروه بیش از سایر مناطق استان است البته شدت بارش در محورهای سنندج - مریوان، مریوان - سقز و مریوان - باشماق و سقز - بانه، دیواندره - بیجار و سنندج - قروه منجر به لغزندگی سطح جاده شده است.

وی با بیان اینکه در سایر نقاط نیز بارش باران از سوی راهداران مستقر در جاده‌ها و رصد دوربین ها تایید شده اما از شدت کمتری برخوردار است، اضافه کرد: با توجه به اینکه این وضعیت طبق اعلام هواشناسی کردستان تا اواخر روز یکشنبه (فردا) در استان ادامه دارد،  احتمال بارش برف در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست.

زندی با بیان اینکه توصیه می‌شود مسافران از تردد غیر ضرور در محورهای ارتباطی استان کردستان خودداری کنند، یادآور شد: شماره تماس ۱۴۱ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و اعلام آخرین وضعیت راه های استان است اما توصیه می‌شود مردم از انجام سفرهای غیرضروری بویژه در طول شب خودداری کنند.

طبق اعلام هواشناسی کردستان فعالیت این سامانه از پنجشنبه هفتم فروردین آغاز و تا اواخر دوشنبه ۱۱ فروردین ادامه دارد،  بارش های رگباری با احتمال رعد و برق،  بارش تگرگ و وزش باد (گاهی شدید) در ارتفاعات و نواحی سردسیر امکان بارش برف و کولاک از مخاطره‌های این سامانه است.

این سامانه بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد اما در روز پنجشنبه بخش‌های مرکزی، شرقی و جنوب شرقی استان بویژه بیجار، قروه، دهگلان، منطقه شرق دیواندره و شرق شهرستان های سنندج و کامیاران را در بر گرفته و بطور متوسط ۱۵ تا ۳۰ میلی متر و دیگر نواحی ۵ تا ۱۰ میلی متر بارش به همراه خواهد داشت.

در روز شنبه نیز در مریوان، بانه، سروآباد، منطقه اورامان و سرشیو مریوان شدت و میزان بارش بیشتر پیش‌بینی شده است و میزان بارش‌ها در این مدت در نواحی اشاره شده بطور متوسط ۲۵ تا ۴۰ میلی متر برآورد شده و در دیگر نواحی کمتر از ۱۰ میلی متر است.

فعالیت این سامانه در در روزهای یکشنبه و دوشنبه اغلب به صورت رگباری و بارش پراکنده خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.