سعید رنجبر در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: طی امروز شنبه و فردا یکشنبه، دوم و سوم فروردین ماه ۹۹، با فعالیت سامانه بارشی برای استان، افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق، گاهی تگرگ، افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد و آبگرفتگی معابر عمومی پیش بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین با توجه به حجم قابل ملاحظه‌ی بارش در برخی ساعات در استان هرمزگان و نیز استان‌های همجوار، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی پیش بینی می‌شود.

رنجبر خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی جدا خودداری شود و با توجه به بروز صاعقه از حضور در مناطق مرتفع نیز خودداری گردد.

به گفته مدیرکل هواشناسی هرمزگان، اوج فعالیت این سامانه بارشی در ساعات بعد از ظهر و شب شنبه و همچنین طی بامداد یکشنبه پیش‌بینی می‌شود. صبح دوشنبه این سامانه بارشی از شرق استان خارج خواهد شد.

وی افزود: دریا نیز طی روزهای شنبه تا بعد ازظهر یکشنبه با وزش بادهای جنوب شرقی نسبتاً مواج و از یکشنبه شب تا بعد از ظهر سه شنبه با وزش بادهای نسبتاً شدید شمال غربی و غربی مواج پیش بینی شده و لذا توصیه می‌شود شناورهای سبک از تردد دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

رنجبر اضافه کرد: از نظر دمایی طی شنبه و یکشنبه کاهش دمای بیشینه و از روز دوشنبه، ۴ فروردین کاهش دمای کمینه پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در صورت تغییر احتمالی در الگوهای هواشناسی، اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.