بهمن مرادنیا عصر پنجشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: از همه دستگاه‌های مرتبط با اجرای این طرح می‌خواهم اقدامات لازم را از ساعت صفر امشب آغاز و به صورت ۲۴ ساعته کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان انجام شود.

وی با بیان اینکه این طرح به درخواست خود مردم و با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرا می‌شود، افزود: اگر می‌خواهیم بیماری کرونا را کنترل یا روند پیشرفت آن را کاهش دهیم، همه باید از تردد غیرضروری و خروج از شهر اجتناب کنند تا بیش از این دچار مشکل نشویم.

استاندار کردستان با بیان اینکه دستگاه‌های مسوول از خروج مردم از شهرها ممانعت کنند، یادآور شد: فقط افرادی که بومی و ساکن هر شهر هستند، می‌توانند به محل سکونت خود باز گردند، ضمن اینکه ارگان‌های مرتبط با اجرای این طرح، از طریق پلاک و کارت خودرو، بیمه نامه و کارت ملی افراد، ورودی و خروجی‌های شهرها را کنترل کنند.

مرادنیا بر لزوم ممانعت از ورود افراد غیربومی به استان تاکید کرد و گفت: این کار با همکاری مردم قابل اجراست و کسانی هم که به سفر رفته‌اند هرچه سریعتر به محل سکونت خود برگردند تا طرح یاد شده به درستی اجرا و زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

وی با بیان اینکه مردم به توصیه‌های بهداشتی و عدم خروج از شهرها عمل کنند و بیماری کرونا را جدی بگیرند، تاکید کرد: مردم اجازه ندهند وضعیت به گونه‌ای شود که از قوه قهریه برای مقابله با کرونا در شهرهای استان استفاده کنیم.

تعطیلی بازار و مکان‌های پرتجمع، پارک‌ها، لغو طرح زوج و فرد تردد خودروها مواردی بود که استاندار کردستان بر آن تاکید کرد و افزود: افرادی که در قرنطینه خانگی هستند باید کنترل شوند و در صورت عدم رعایت، این افراد به نقاهتگاه‌ها انتقال داده شوند.

مرادنیا با بیان اینکه تصمیمی برای تعطیلی واحدهای تولیدی در حاشیه شهر و شهرک‌های صنعتی نداریم، اضافه کرد: این واحدها باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت بحث تعطیلی آنها باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان هم با بیان اینکه طرح اعمال سختگیرانه ورود و خروج خودروها از ساعت ۲۴ امشب در استان آغاز می‌شود، افزود: دستورالعمل اجرای این طرح به فرمانداران ابلاغ شده تا بتوانیم زنجیره انتقال کرونا را کنترل کنیم.
حسین خوش اقبال با بیان اینکه هنوز بخش از جامعه موارد بهداشتی را در بحث مقابله با کرونا جدی نمی‌گیرند، یادآور شد: کسانی که مسافر هستتد هرچه سریعتر به محل سکونت خود برگردند ضمن اینکه شهروندان نیز حق خروج از شهرها را ندارند.
وی تاکید کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، میادین میوه و تره بار و جایگاه‌های توزیع سوخت در هر شرایطی فعالیت خواهند داشت.

 با ابتلای ۲۱ نفر دیگر از ظهر روز گذشته (۶ فروردین) تا ظهر امروز به بیماری کرونا، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان به ۳۱۸ نفر افزایش یافت.

از ۷۶۴ نمونه آزمایش گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا نتیجه ۳۱۸ مورد مثبت و ۴۰۱ مورد هم منفی بود و نتیجه آزمایش ۴۵ نفر نیز هنوز مشخص نشده است.

در حال حاضر آمار تفکیک شهرستان های استان در ابتلای قطعی به ویروس کرونا شامل سقز ۱۱۴ نفر، بانه ۶۴، سنندج ۶۶، کامیاران ۱۱، قروه ۲۴، مریوان ۸، دیواندره ۱۰، بیجار ۱۶، دهگلان ۳ و سروآباد نیز ۲ نفر است.  

تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان تاکنون ۴۰ نفر است که از این تعداد در سقز ۱۷ نفر،  سنندج ۳ نفر، قروه ۶ نفر، بانه ۸ نفر، مریوان،  بیجار و کامیاران هر کدام ۲ نفر بخاطر این بیماری جان باخته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.