فردین سعیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قرار است تا یک ماه آینده در مجموع ۸۱۲ مدرسه روستایی کردستان از اینترنت پرسرعت رایگان مخابرات بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۹ تمام مدارس روستایی به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند، اضافه کرد: در روستاهایی که زیرساخت تلفن ثابت وجود ندارد، از طریق پوشش تلفن همراه، این پروژه اجرا می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با اشاره به اینکه در فاز اول این طرح، ۸۱۲ مدرسه روستایی استان از اینترنت بهره‌مند خواهد شد، افزود: در فاز دوم باقی مدارس روستایی از شبکه ملی اطلاعات برخوردار می‌شوند ضمن اینکه پیمانکار این طرح مخابرات و کارفرما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی یادآور شد: تمام مدارس روستایی استان از پهنای باند ۲ گیگ بر ثانیه بهره‌مند می‌شوند و براساس وضعیت کاری و با توجه به چند شیفته بودن، ماهانه ۳۰ تا ۷۰ گیگ ترافیک اینترنت رایگان دریافت می‌کنند که کمک بسیار خوبی برای کاهش هزینه‌های آنان خواهد بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با بیان اینکه یک هزار و ۳۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۲۹۰ روستای زیر ۲۰ خانوار دارای ارتباط خانگی هستند، تاکید کرد: ضریب نفوذ اینترنت استان ۲۹.۵۲ درصد و تلفن ثابت ۳۲.۴۲ درصد است.

سعیدی گفت: پهنای باند اینترنت تلفن همراه نیز در استان به ۵۰ مگابیت در ثانیه افزایش یافته که تحول بزرگی در حوزه فناوری است، ضمن اینکه در نقاط شهری استان مشکلی از لحاظ آنتن‌دهی وجود ندارد.

در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۶۸ هزار مشترک در کردستان از اینترنت پرسرعت و ۴۶۱ روستای کردستان از پهن باند اینترنت بهره‌مند و به شبکه ملی اطلاعات کشور متصل شده‌اند، ضمن اینکه تمام شهرهای استان زیر پوشش نسل سه و چهار تلفن همراه هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.