توفیق سرفراز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری با مصوبه ستاد مدیریت بحران استان آرمستان بهشت محمدی سنندج تعطیل شده است.

وی با تاکید براینکه مردم در پنجشنبه و جمعه آخر سال به بهشت محمدی سنندج مراجعه نکنند، اضافه کرد: امسال شرایط با سنوات گذشته فرق می‌کند و نمی‌توان این رسم زیارت اهل قبور در پنجشنبه آخر امسال را بجا آورد.

رییس سازمان آرامستان‌های شهرداری سنندج با اعلام اینکه سال گذشته حدود ۱۵۰ هزار نفر در پنجشنبه آخر سال به بهشت محمدی مراجعه کردند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون هم یک هزار و ۴۰۰ نفر در این آرامستان دفن شدند.

سرفراز یادآور شد: بسته شدن درب آرامستان بهشت محمدی سنندج از اوایل شیوع بیماری ویروس کرونا انجام شد و همین امر موجب موفقیت مرکز استان در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نسبت به استان های دیگر شد.

وی با اشاره به اینکه آرامستان‌ها کانون بحران در شیوع ویروس کرونا هستند، اظهار داشت: اگر تمام اماکن عمومی و بازار و جاهای مختلف سطح شهر بسته شود ولی آرامستان‌ها باز باشد کنترل بیماری ویروس کرونا امکان‌پذیر نخواهد بود.

آخرین آمار مبتلایان قطعی  به بیماری کرونا در کردستان به تفکیک شهرستان‌ها شامل سقز با ۷۳ نفر، بانه ۳۸ نفر، سنندج ۲۹ نفر، کامیاران هشت نفر، قروه ۱۳ نفر، مریوان پنج نفر، دیواندره هشت نفر، بیجار ۱۲ نفر، دهگلان ۲ نفر و سروآباد یک نفر است.

 تاکنون ۵۲۳ نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که از این تعداد، ۱۸۹ نمونه مثبت بوده و نمونه آزمایش ۲۶۴نفر نیز منفی بود البته جواب آزمایش افراد باقی مانده هنوز مشخص نشده است.

تعداد فوتی‌های مبتلا به کرونا از ابتدای درگیری استان با این بیماری تا به امروز  به ۲۰ نفر رسیدکه  این تعداد شامل ۱۱ نفر در سقز، سه نفر در سنندج، یک نفر در مریوان، سه نفر در قروه، یک نفر در بیجار و یک نفر هم در بانه است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

ایران نیز از  ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، هزار و ۱۹۲مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۷ هزار و ۳۶۱۱۷۳۶۱ نفر رسید.

پنج هزار و ۷۱۰ نفر از بیماران  در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

با جانباختن ۱۴۷ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به هزار و ۱۳۵ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.