جعفر توان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم شهرستان اطمینان داشته باشند که حفظ جان و سلامت آنها برای مسوولان اولویت است و با تمام توان و استفاده از امکانات در کنار انها در مقابله با ویروس کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه به منظور کمک به حفظ سلامت اقلام بهداشتی در میان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توزیع شد،  افزود: از این تعداد،  ۲۷۵ بسته به مددجویان کمیته امداد و یک هزار و ۵۰۰ بسته نیز در میان مددجویان بهزیستی توزیع شد.

فرماندار دیواندره به توزیع بسته‌های بهداشتی با اولویت مناطق شهری اشاره کرد و یادآور شد: به منظور جلوگیری از موازی کاری در توزیع این بسته ها،  هماهنگی کامل میان دستگاه های خدمات رسان بهزیتی و کمیته امداد باید وجود داشته باشد.

توان ادامه داد: در راستایی کنترل ورود خودروهای غیر بومی به شهرستان نیز تیم‌های تست و غربالگری در این محل ها مستقر شده و به صورت جدی کار خود را انجام می دهند.

وی همکاری و مشارکت مردم در مقابله با ویروس کرونا را کاری اارزشمند و مصداق یک کار جهادی دانست و اضافه کرد: مردم همه باید نسبت به تصمیمات ستاد مقابله با کرونا و توصیه های بهداشتی احساس مسوولیت بیشتری داشته و با ماندن در خانه به قطع زنجیره انتقال بیماری کمک کنند.

۸ نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که از این تعداد، ۱۰۷ نمونه مثبت و ۱۹۰ نمونه منفی بوده و مابقی جواب آزمایش ها هنوز مشخص نیست.

آمار مبتلای قطعی به بیماری کرونا به تفکیک شهرستان‌ها شامل سقز با ۴۲ نفر، بانه ۲۳ نفر، سنندج ۱۵ نفر، کامیاران پنج نفر، قروه ۹ نفر، مریوان ۲ نفر، دیواندره چهار نفر، بیجار چهار، دهگلان ۲ و سروآباد یک نفر است.

تاکنون ۱۰ بیمار نیز بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند که از این تعداد هفت بیمار در سقز، یک بیمار در مریوان، یک بیمار در قروه و یک بیمار در بانه بودند ضمن اینکه چند نفر دیگر هم در این مدت جانباخته اند که جواب آزمایش آنها منفی بوده است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.
ایران نیز از  ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی،  یک هزار و ۳۶۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به۱۲ هزار و  ۷۲۹ نفر افزایش یافت.

تاکنون چهار هزار و ۳۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و ترخیص شده اند.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۷ نفر از مبتلایان جدید  به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به  ۶۱۱ مورد رسید.

ویروس کرونا با نام رسمی کووید ۱۹ از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تاکنون علاوه ۱۹۰ کشور جهان در تمامی قاره‌ها را تحت تاثیر قرار داده و ۱۱۰ هزار و ۴۱۶ نفر را مبتلا کرده است.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.