دکتر فرزین رضاعی  روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تعداد کل مراجعین به بیمارشستانهای استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۳۴۰ نفر بوده که ۱۲۵ نفر از آنان بستری شده اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های شهرستان های استان شامل سقز ۶۶، بانه ۱۵، سنندج ۲۲ ، قروه هشت، دیواندره ۲، بیجار ۹، سروآباد یک و دهگلان ۲  است اضافه کرد: ۶۶ مبتلای قطعیبه تفکیک شهرستان‌ها شامل سقز۲۹، بانه۱۱،سنندج۱۰، کامیاران۲، قروه ۷، مریوان ۲،دیواندره یک ،بیجار ۲ و دهگلان ۲ است.

رضاعی با اشاره به جان باختن پنج بیمار بر اثر ابتلا به بیماری کرونا، تاکید کرد: از این تعداد چهار بیمار در سقز و یک بیمار در مریوان فوت کردند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

ایران نیز از  ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد.

 کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آرمایشگاهی، ۵۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و تعداد کل بیماران در کشور به هفت هزار و ۱۶۱ نفر افزایش یافته است.

تا کنون ۲ هزار و ۳۹۱ بیمار بهبود یافته و ترخیص شده اند و در ۲۴ ساعت گذشته هم ۴۳ نفر از بیماران جان خود را از دست داده اند که مجموع جانباختگان هم به ۱۳۷ مورد رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.