محمدابراهیم زارعی روز چهارشنبه اظهار داشت: شرایط اقتصادی دست‌فروشان اگر چه ممکن است نامناسب باشد اما نمی‌توان به بحرانی که جهان را در بر گرفته به خطر تهدید این بیماری و شیوع بیشتر آن اهمیت نداد.

وی تاکید کرد: ستاد مبارزه با کرونا شهرستان از هیچ تلاشی برای کم کردن تردد و قطع زنجیره انتقال ویروس فروگذار نخواهد کرد و از روز گذشته با دستور قضایی و همکاری نیروی انتظامی و شهرداری جمع‌آوری دست‌فروشان در سنندج آغاز شده است.

فرماندار سنندج با بیان اینکه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا راهی جز خلوت کردن خیابان‌ها، ماندن در خانه و قطع تمام راه‌های انتقال و شیوع کرونا نیست،  از مردم خواست برای حفظ جان خود و دیگر شهروندان، در مقطع فعلی از خرید و معامله با دست‌فروشان پرهیز کنند.

زارعی با اشاره به اینکه بهداشت عمومی توسط دست‌فروشان مواد خوراکی در خیابان‌ها به خطر جدی می‌افتد، اضافه کرد: دست‌فروشان نیز در این بحران بهداشتی فراگیر از بساط پهن کردن به جد پرهیز کنند.

وی یادآور شد: بر اساس تصمیم ستاد کرونای سنندج، تمام کانون‌های تهدید و تشدید شیوع ویروس کرونا امروز توسط مرکز بهداشت، شهرداری و نیروی انتظامی جمع‌آوری می‌شوند.

کمبود مرغ نداریم

فرماندار سنندج با بیان اینکه مردم اطمینان داشته باشند که این روزها و در آستانه سال نو از لحاظ عرضه مرغ مشکلی وجود ندارد،  اضافه کرد: هیچ‌گونه کمبودی در رابطه با تولید و توزیع مرغ کشتار روز نداریم و مردم بابت تأمین گوشت مرغ نگرانی نداشته باشند.

زارعی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند با آرامش و اطمینان خاطر نیازمندی‌های روزانه خود را خریداری کنند، افزود: شهروندان به اخبار نادرست منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کمبود کالاهای اساسی توجه نکنند.

وی بر لزوم برخورد سازمان صنعت، معدن و تجارت با واحدهای صنفی متخلف تاکید کرد و یادآور شد: زنجیره تولید و توزیع مرغ کشتار روز بدون مشکل در حال فعالیت و میزان تولید مرغ مازاد بر نیاز بازار است.

اکنون بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۱۶۷ نفر از افراد بستری به بیماری کرونا در این استان قطعی است.

در ۲۴ ساعت گذشته (ظهر دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه) با اضافه شدن ۲ نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان این تعداد به ۱۶۷ نفر افزایش یافت.

تعداد فوتی‌های مبتلا به کرونا از ابتدای شیوع ویروس نیز به ۱۸ نفر رسیده است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.
ایران نیز از  ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد.
کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، هزار و ۱۷۸مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر رسید.

پنج هزار و ۳۸۹ نفر از بیماران کرونا  در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

متاسفانه ۱۲۵ نفر از بیماران جان خود را از دست دادند و تعداد درگذشتگان بیماری کرونا در کشور به ۹۸۸ مورد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.