لقمان حیدری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مسوولان مرتبط در دانشگاه علوم پزشکی توصیه‌هایی مبنی بر رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از تجمع در اماکن عمومی و همچنین پرهیز از خرید مواد غذایی از دستفروشان داشتند.
وی اضافه کرد: براین اساس در روزهای اخیر با همکاری مراجع قضایی، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و مرکز بهداشت تمام عرضه‌کنندگان قلیان،  وانت‌بارها و اغذیه‌فروشان ثابت و سیار میدان گاز سنندج جمع‌آوری و به پارکینگ منتقل شدند.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج یکی دیگر از مشکلات شهر را فعالیت برخی اغذیه فروش‌های سیار در میادین اصلی دانست که شبانه فعالیت می‌کردند و افزوزد: در ادامه اقدامات شهرداری در راستای مقابله با کرونا ویروس این اغذیه‌فروشی‌ها نیز جمع‌آوری شدند.

وی یادآور شد: جمع آوری اغذیه فروشی‌های پارک محمدی، میدان آزادی، میوه فروشان میدان ۱۲ فروردین، اغذیه فروشان میدان و چهار راه انقلاب از جمله اقداماتی بود که شب گذشته از سوی اکیپ های بازرسی انجام و از فعالیت آنها ممانعت بعمل آمد.

حیدری به شهروندان توصیه کرد در این ایام از خرید هر گونه محصولات غذایی، میوه و لوازم بهداشتی از دستفروشان برای حفظ سلامت خود و اعضای خانواده خودداری کرده و با خود مراقبتی گامی مهمی در راستای شکست ویروس کرونا بردارند.

کرونا با نام رسمی کووید ۱۹ از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تاکنون دربیش از ۱۱۰کشور جهان در تمامی قاره‌ها را تحت تاثیر قرار داده و ۱۱۹ هزار نفر را مبتلا کرده است.

ایران نیز از  ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد و هم اکنون پس از ۲۲ روز  تعداد مبتلایان در کشور به ۹ هزار نفر افزایش یافته است که تاکنون ۲ هزار و ۹۵۹ بیمار بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۳۵۴ نیز جان خود را از دست داده‌اند.
در این مدت تعداد کل مراجعین به بیمارستان‌های کردستان نیز ۳۹۴ نفر بود که ۸۷ نفر از آنان بستری هستند و بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۸۴ نفر از این افراد به بیماری کووید ۱۹ مثبت است و ۶ نفر نیز در شهرهای سقز و مریوان بخاطر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.