بهرام کوشکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت این گشت‌ها برای جلوگیری از فعالیت سودجویان و دلالان و تبلیغات گسترده در زمینه خرید و فروش زمین برای ویلاسازی، خانه باغ و افزایش تغییر کاربری اراضی بویژه در ایام تعطیلات نوروزی تشدید شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و ساز در مزارع و باغ ها بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و متخلفان از قانون، به قلع و قمع بنا و جریمه نقدی تا سه برابر بهای اراضی محکوم می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی کامیاران افزود: بر اساس قانون جلوگیری از خُرد شدن اراضی کشاورزی، تفکیک، قطعه بندی و تقسیم اراضی کشاورزی ممنوع بوده و هیچگونه مجوز تغییرکاربری برای احداث ویلا و خانه باغ به اراضی تفکیکی یا قطعه بندی شده که فاقد سند و یا دارای اسناد مالکیت مشاع باشند،  تعلق نمی‌گیرد.

کوشکی یادآور شد: مردم بر همین اساس ضمن هوشیاری کامل اگر قصد خرید زمینی برای ساخت و ساز و یا احداث بنا و تاسیسات یا دیوارکشی در اراضی زارعی و باغی دارند باید قبل از هر گونه اقدام با مدیریت جهاد کشاورزی  هماهنگی لازم را داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی کامیاران گفت: گشت‌های ‌حفاظت اراضی کشاورزی شهرستان با گشت زنی و مراقبت مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱ مزارع و باغ‌ها را  رصد می‌کنند و با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز برخورد خواهند کرد.

وی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه قطعه‌بندی، تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی و یا مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مراکز خدمات جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند.

شهرستان کامیاران با ۱۸۵ هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت، ۱۰۲ هزار نفر جمعیت در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج قرار دارد، ۱۳۲ هزار هکتار از مساحت این شهرستان را عرصه های طبیعی تشکیل می دهد که شامل ۳۶ هزار هکتار جنگل و ۹۶ هزار هکتار مرتع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.