به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، مدیر دامپزشکی شهرستان دیواندره با بیان اینکه در راستایی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا این میدان دام پلمپ شد، اظهار داشت: دامداران و چوبداران جهت حفظ سلامتی خود و خانواده و همشهریان از مراجعه به میدان دام تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

اهون احمدی گفت: میدان عرضه و خرید و فروش دام، محل تجمعات تعداد زیادی افراد بود که روزانه از ساعت هشت تا ۱۲ در این مکان اقدام به خرید و فروش دام زنده می‌کردند که این خود تهدید بزرگی برای انتقال ویروس کرونا است.

وی افزود: فروش مرغ زنده از هر طریق و کانالی غیر قانونی و غیر بهداشتی است چون احتمال انتقال انواع بیماری‌های خطرناک مشترک انسان و پرندگان بخصوص آنفلونزا را بالا خواهد برد و با اینگونه مراکز نیز در سطح شهرستان برخورد می‌کنیم.

مدیر دامپزشکی شهرستان دیواندره بر حفظ سلامت شهروندان در این ایام تاکید کرد و ادامه داد: مردم از خرید مرغ زنده در هر جا و مکانی خودداری کرده و فقط مرغ پرکنده کشتار روز را که زیر نظر بازرسین سازمان دامپزشکی کشتار و بسته بندی شده و در مراکز مجاز تحت نظر شبکه دامپزشکی شهرستان توزیع می‌شود خریداری و مصرف کنند.

احمدی یادآور شد: بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان هر روزه به صورت نامحسوس از سطح بازار و مغازه‌ها بازدید کرده و با کسانی که بخواهند سلامت مردم را با فروش مواد پروتئینی تاریخ مصرف گذشته به خطر بیندازند به شدت برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.