به گزارش خبرنگار مهر، فرزین رضاعی شامگاه چهارشنبه در نشست اتاق رسانه ستاد مقابله با کرونا، اظهار داشت: ویروس کرونا این روزها در کشور شیوع پیدا کرده و به تبع آن، استان کردستان نیز درگیر این بیماری شده و اکنون ۸۴ نفر بطور قطعی مبتلا به این بیماری بوده و در مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تحت درمان هستند.

وی ضمن هشدار به مردم برای ماندن در خانه و پرهیز از حضور غیر ضروری در محیط باز، معابر و خیابان‌ها، افزود: مردم برای مصون ماندن از این ویروس باید ضمن رعایت نکات بهداشتی از حضور در تجمعات و مراسم‌ها خودداری کرده و تلاش کنند مانع از تردد اقوام و بستگان و اطرافیان خود برای پیشگیری از شیوع این ویروس شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه اکنون در همه ۱۰ شهرستان تابعه استان کردستان بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی داریم، ادامه داد: برای برخی از شهرستان‌ها که در ایام تعطیلات نوروزی جمعیت شان بدلیل بازگشت اهالی آنها از دیگر شهرها و استان‌های کشور بیشتر احساس خطر می‌کنیم لذا از همه مردم می‌خواهیم با همکاری خود از اطرافیانشان بخواهند تعطیلات نوروز امسال به کردستان سفر نکنند.

رضاعی یادآور شد: در جنگ تمام عیاری با ویروس کرونا هستیم لذا برای اهالی قروه، بیجار و کامیاران احساس خطر بیشتری در روزهای آینده می‌کنیم چرا که جمعیت این شهرستان‌ها در تعطیلات نوروزی چند برابر می‌شود و بسیاری از اهالی این شهرها که در دیگر شهرها و استان‌های کشور کار کرده و سکونت دارند به زادگاه خود بر می‌گردند و دورهمی های خانوادگی برپا می‌شود که از عوامل اصلی شیوع این بیماری است.

وی با اشاره به ابتلای ۲۱ نفر از کادر درمان بیمارستان‌های استان به بیماری کرونا، بیان کرد: همه تلاش پرسنل ما خدمت به بیماران است ولی در زمانی که خود این افراد گرفتار بیماری شوند نیروی جایگزین کم داریم و این امر باعث اختلال در امر خدمات رسانی مطلوب به بیماران می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مجموع کادر پرستاری مراکز درمانی استان دو هزار و ۳۰۰ نفر است که هم اکنون شبانه روزی در حال ارائه خدمت به بیماران هستند و اگر توصیه‌های بهداشتی و هشدارها در خصوص ویروس کرونا را جدی نگیریم و به آن توجه نکنیم احتمال افزایش تعداد بیماران زیاد است در آن شرایط با اشغال تخت‌های بیمارستانی به واسطه بستری بیماران کرونایی، میزان و کیفیت خدمات درمانی به دیگر بیماران بخش‌های دیگر دچار مشکل شده و همین امر موجب تهدید جان آنها می‌شود.

رضاعی با اشاره به ابتلای ۸۴ نفر در استان تا ظهر امروز به ویروس کرونا اظهار داشت: برخی از شهرستان‌ها امروز در زمینه تعداد بیماران افزایش چندانی نداشتند و این به معنای ثبات و کاهش هشدار و حساسیت نسبت به بیماری نیست بلکه نشان داد با برنامه تعطیلی ادارات و اعمال محدودیت ترددها و بسته بودن بازار و رعایت مردم، ابتلا به ویروس کرونا کمتر شده است.

وی یکی دیگر از مشکلات حال حاضر در استان را مصرف الکل و مرگ و مسمومیت ناشی از آن عنوان کرد و افزود: میزان کشته‌های مصرف الکل تقلبی با تعداد قربانیان کرونا برابری می‌کند، ضمن اینکه در حال حاضر ۱۸ نفر به همین خاطر در مراکز درمانی بستری هستند که حال عمومی یک نفر از آنها نیز خوب نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.