خالد جعفری روز شنبه در جلسه مجازی کمیسیون رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات استان با بیان اینکه این طرح در از سال ۱۳۹۴ شروع شده اظهار داشت: با تثبیت مالکیت در ۲۰۱ پلاک ۲۵۶ هزار و ۶۱۱ هکتار از اراضی استان شامل ۱۱۷ هزار و ۶۷۲ هکتار اراضی ملی و ۱۳۸ هزار و ۹۳۹ هکتار از اراضی غیرملی تعین تکلیف شد.

وی اضافه کرد: تا کنون نیز ۴۹ هزار و ۸۰۲ هکتار از اراضی استان در ۲ بخش شامل ۴۸ هزار و ۷۶۹ از ملی به غیرملی و یک هزار و ۳۳ هکتار نیز از غیر ملی به ملی رفع تداخل شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال جاری نیز ۵۲ پلاک با ۶۰ هزار و ۵۶۰ هکتار تثبیت مالکیت و ۱۰ هزار و ۹۲۵ هکتار رفع تداخل شده که شهرستان دهگلان با ۱۱ پلاک و ۱۶ هزار و ۶۵۲ هکتار بیشترین میزان را از اجرای این طرح دارد.

جعفری یادآور شد: عملکرد بعضی از مدیرت جهاد کشاورزی شهرستان های استان در راستای رفع تداخل اراضی قابل قبول نیست و پرونده هایی رفع تداخلی که  در جریان کار قرار گرفته اند تا پایان سال باید تعین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه شیوع ویریو کرونا نباید مانع انجام وظایف اداری در مجموعه جهاد کشاورزی شود افزود: با هرگونه کم کاری به منظور رفع تداخل اراضی برخورد می‌شود.

مساحت استان کردستان ۲۹ هزارو ۱۳۷ کیلومتر مربع است که یک میلیون ۲۱۷ هزار و ۳۸ هکتار یا حدود ۱۰ درصد آن اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.