پیمان الماسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ماده اولیه تولید موادضدعفونی الکل است، اظهار داشت: با اقدامات و تلاش های انجام شده میزان الکل مورد نیاز چهار واحد تولیدی در استان تامین شده است.

وی اضافه کرد: تولید مواد ضدعفونی در ۲ واحد تولیدی سنندج و ۲ واحد در سقز آغاز شده است و در مجموع این واحدها ماهانه ۱۰۰ تن موادضدعفونی کننده تولید و روانه بازار می‌کنند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: ظرفیت تولید مواد شوینده هم در استان ماهانه ۴۰۰ تن است که این واحدها فعال هستند و از لحاظ تولید هیچ مشکلی ندارند.

الماسی با اشاره به اینکه واحد تولید ماسک در استان وجود ندارد، اظهار داشت: واحدهای تولیدی پوشاک در شهرستان‌های سنندج، سقز و قروه یک خط از تولید خود را به ساخت ماسک اختصاص دادند.

وی یادآور شد: ظرفیت تولید ماسک در این واحدها ۳۰۰ هزار عدد در ماه است که واحد سقز به طور رایگان در حال توزیع و واحدهای سنندج و قروه هم با دانشگاه علوم پزشکی قرارداد منعقد کردند و بعد از تولید، کالا را در اختیار دانشگاه قرار می‌دهند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در پاسخ به اینکه این میزان تولیدات جوابگوی نیاز استان است، گفت: اگر عادلانه توزیع شود و مردم هم به اندازه نیاز خود خرید کنند، بی‌شک جوابگو خواهد بود.

الماسی با اعلام اینکه هیچ کدام از این واحدها خودسرانه حق توزیع ندارند، اظهار داشت: نظارت کیفی تولید مواد شوینده، ضدعفونی کننده و ماسک بر عهده معاونت غذا  و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان است و سازمان صمت هم بر بخش کمی نظارت دارد.

تا امروز ۲۳۳ نفر مشکوک به ویروس کرونا به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی در استان مراجعه کرده‌اند و  از میان این افراد ۹۷ نفر شان بدلیل داشتن علائم به عنوان مشکوک به کرونا بستری شده‌اند.

از ۱۵ بیماری که کرونا آنان مثبت اعلام شده، ۹ نفر در سقز، ۲ نفر در سنندج، یک نفر در دیواندره، یک نفر در مریوان و ۲ نفر در بانه به ثبت رسیده ضمن اینکه تاکنون هیچ مورد مرگ و میر در استان بخاطر ویروس کرونا ثبت نشده و از ۱۱ بیمار مشکوک به کرونا که در بیمارستان‌ها بستری بوده و فوت کردند، نتیجه آزمایش هشت نفر منفی بوده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بر اساس نتایج آزمایشگاهی  مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲ هزار و ۹۲۲نفر است.

از بین مبتلایان جدید، ۲۵۳ مورد مربوط به استان تهران، ۳۵ مورد مربوط به استان گیلان، ۹ نفر مربوط به استان مازندران، ۸ نفر مربوط به استان سمنان، ۹ نفر مربوط به استان گلستان، ۹ نفر مربوط به استان آذربایجان شرقی، ۴ نفر مربوط کردستان، ۱۵ نفر مربوط به کرمانشاه، ۷ نفر مربوط به ایلام، ۵ مورد مربوط به استان لرستان، ۲۷ نفر مربوط به استان خوزستان، ۱۴ مورد مربوط به فارس، ۶ مورد مربوط به زنجان، ۸ نفر مربوط به مرکزی، ۲۵ نفر مربوط به قزوین، ۱۹ نفر مربوط به البرز، ۱۰۱ نفر مربوط به قم، یک نفر مربوط به چهارمحال و بختیاری، ۱۴ نفر مربوط به کرمان، ۸ نفر مربوط به سیستان و بلوچستان، ۸ نفر مربوط به خراسان رضوی و یک نفر مربوط به خراسان شمالی است.

 در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری در کشور به ۹۲ نفر رسید.

 ۵۵۲ نفر از مبتلایان به کووید۱۹ در کشور بهبود یافتند که این آمار روز به روز رو به افزایش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.