رییس حوزه هنری کردستان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بدلیل شیوع ویروس کرونای جدید (کووید ۱۹) درکشور و جهان و در راستای دستورات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا همایش ملی شهید شیخ الاسلام که برنامه ریزی آن برای برگزاری در نیمه دوم اسفند انجام شده بود کنسل و به زمان دیگری موکول شد.

امین مرادی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این همایش در راستای عمل به منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوسازی برای نسل جوان با معرفی شخصیت‌های برتر دینی، علمی، فرهنگی و انقلابی جهان اسلام در سنندج برگزار خواهد شد.

وی به بخش‌های این همایش اشاره کرد و گفت: بررسی آثار، دیدگاه‌ها، شخصیت و زندگی شهید، تولید فیلم مستند شیخ الاسلام کردستان،تهیه و انتشار کتاب زندگی نامه این شهید بزرگوار و تولید محتوا بر اساس روش‌ها و شیوه‌های جدید و نوین ارتباطی از جمله بخش‌های همایش است.

رییس حوزه هنری کردستان، تهیه و تدوین کتاب شرحی بر سخنرانی‌های شهید شیخ الاسلام، برگزاری شب خاطره شیخ الاسلام کردستان با حضور چهره‌های برجسته ملی و بین المللی و نامگذاری یکی از معابر اصلی شهر سنندج به نام شهید شیخ الاسلام را از دیگر بخش‌های این همایش اعلام کرد.

وی اضافه کرد: این همایش در هفت محور شامل ماموستا شیخ الاسلام و تقریب مذاهب اسلامی، ماموستا شیخ الاسلام و سرگذشت علمی و دینی، ماموستا شیخ الاسلام و خدمات فرهنگی و اجتماعی، ماموستا شیخ الاسلام و وحدت ملی و انسجام اسلامی، ماموستا شیخ الاسلام و رهبر معظم انقلاب اسلامی، ماموستا شیخ الاسلام و حکومت اسلامی و ماموستا شیخ الاسلام و نسل جوان برگزار خواهد شد.

مرادی افزود: از زمان اعلام فراخوان تاکنون،تمام فایل‌های مربوط به سخنرانی‌های این شهید والامقام گردآوری و پیاده سازی و ویراستاری شده و قرار است در قالب کتابی در اختیار عموم علاقه مندان قرار گیرد.

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی می‌شود با پشت سرگذاشتن این  مشکل ملی(ویروس کرونای جدید) و آماده بودن شرایط برگزاری اجتماعات، زمان این همایش به اطلاع عموم خواهد رسید.

شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام نماینده دو دوره مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، در رمضان سال ۸۸ به دست عوامل تکفیری به درجه شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در قبرستان تپه شیخ محمدباقر سنندج به خاک سپرده شد.
ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر  چهارشنبه ( چهاردهم اسفند) به ۲ هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۹۲ نفر رسیده است همچنین ۵۲۲ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.