محمدرضا رزاقی روزچهارشنبه درحاشیه دیداربا خانواده شهیدان فهمیده در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مادران شهدا اسوه‌های بی‌توقع ایثار، فداکاری و صبر درجامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه شهدا عزت و اقتدار را در تاریخ ثبت کردند، خاطرنشان کرد: مدل تربیتی که مادران شهدا برای رشد و نمو فرزندانشان اجرا کردند منطبق با مفاهیم دینی است.

رزاقی یادآورشد:  شهدا با نثار خون خود برای کشور استقلال، آزادی، عزت، شرف و اقتدار به ارمغان آوردند.

وی ادامه داد: شهدای انقلاب دراندیشه و فرهنگ خود دینداری، مجاهدت در راه خدا، شجاعت، استقامت و ولایتمداری را در هم آمیختند و بزرگترین قدرت های جهانی در راس آنها آمریکا را با شکست مفتضحانه در جبهه های هوایی، زمینی و دریایی روبرو کردند.

مدیرکل امورشاهد وایثارگران وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: باید از حیات معنوی شهدا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: راهی که شهیدان از جمله شهدای دانش آموز پیمودند قدم درمسیر سعادت و جاودانگی بود.

رزاقی تاکید کرد: امروز به پاسداشت از مادر شهیدان فهمیده در البرز حضور پیدا کردیم تا ادای دین کنیم در مقابل ایثار مادران شهدا از جمله مادر شهیدان داود و محمد حسین فهمیده که با تربیت فرزندانی غیور امنیت و اقتدار را به ملت ایران اهدا کردند.

مرحومه حاجیه خانم فاطمه کریمی مادر شهیدان سرافراز محمدحسین و داوود فهمیده  از یک ماه پیش به علت سکته مغزی در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) تهران بستری بود که دوشنبه شب هفته جاری به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید محمد حسین فهمیده در آبان ماه سال ۱۳۵۹ در سن ۱۳ سالگی با بستن مواد منفجره به بدن خود زیر تانک دشمن بعثی رفت و شربت شهادت نوشید. امام خمینی (ره ) وی را رهبر نامید.

همچنین شهید داوود فهمیده در سن ۲۱ سالگی در سال ۱۳۶۲ به شهادت رسید.

خانواده شهیدان فهمیده در کرج سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.