مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان روز شنبه در حاشیه بازدید از این واحدهای تولیدی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: چهار تعاونی صنایع دستی در استان با مشارکت خیرین اقدام به تولید روزانه ۲ هزار ماسک پزشکی و توزیع رایگان در بین مردم برای مقابله با ویروس کرونا می‌کنند.

برهان صلواتی با بیان اینکه این اقدام تعاونی‌ها حرکتی خداپسندانه در همنوع دوستی است، افزود: البته تعاونی ها نه تنها در مقابل با ویروس کرونا بلکه در شرایط گوناگون از جمله در مواقع سیل و زلزله نیز به کمک هموطنان خود شتافته و مسوولان را در اینگونه ماموریت‌های خطیر یاری رساندند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: هم اکنون شرکت‌های تعاونی پوشاک باران، کورد باف، زاگرس و بهژین فراور کردستان روزانه ۲ هزار عدد ماسک پزشکی با کیفیت و مورد تایید را تولید می کنند که این ماسک‌ها با استفاده از پارچه های ابریشمی با قابلیت استفاده ۶ ماهه تولید می‌شود و با مجوز و نظارت دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان به صورت رایگان توزیع می‌شود.

۳۰ بهمن ۱۳۹۸ بود که ابتلا پنج شهروند قمی به ویروس کرونا (کووید۱۹) تایید شد و طبق اعلام وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی هم اکنون ۳۸۸ نفر در ۲۴ استان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان ها بستری هستند.

تاکنون این ویروس بلای جان ۳۴ نفر شده و ۷۳ نفر نیز با بهبود کامل از بیمارستان ها ترخیص شده است.

کردستان نیز تا قبل از ظهر پنجشنبه هشتم بهمن ماه جز استان‌های پاک از کرونا بود اما ظهر همان‌روز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر مثبت بودن ابتلای یک نفر در این استان را مخابره کرد و تا صبح امروز شنبه ۱۰ بهمن نیز تعداد بیماران این ویروس به سه تن رسیده است.

ویروس‌ کرونا نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شد و مطالعه روی آن به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌ که آخرین نوع آن در دسامبر (آذر- دی) ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.