حجت‌الاسلام احمد حاتمیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر سال همزمان با فرا رسیدن سیزدهم رجب و ایام البیض، مراسم معنوی و باشکوه اعتکاف با حضور پرشور مردم در سراسر کشور برگزار می‌شود که امسال برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و به پیشنهاد و تصمیم شورای تامین برگزاری این مراسم معنوی در استان کردستان لغو شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: این اداره کل امسال آماده برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۱۷ مسجد سطح استان بود ضمن اینکه قرار بود این مراسم از ۱۸ تا ۲۰ اسفند ماه باید برگزار شود که با توجه به اهمیت سلامت مردم لغو شد.

وی یادآور شد: سال گذشته ۷۳۰ نفر در استان کردستان معتکف شدند که به دلیل همزمانی مراسم معنوی اعتکاف با ایام تعطیلات نوروز آمار معتکفین نسبت به سال قبل از آن کاهش یافته بود اما امسال براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اعلام آمادگی هیات های مذهبی استان پیش بینی می‌شد تعداد معتکفین در استان بیش از سال‌های گذشته باشد.

حجت‌الاسلام حاتمیان ابراز امیدواری کرد به یاری خداوند متعال شاهد بهبود حال مبتلایان به ویروس کرونا در سطح کشور باشیم و در نهایت سلامت و آرامش جامعه بتوانیم برنامه‌های مذهبی و فرهنگی را در استان با همراهی و مشارکت مردم ادامه دهیم.

کروناویروس‌ نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شد و مطالعه روی آن به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند. با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌ که آخرین نوع آن در دسامبر (آذر- دی) ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

تاکنون ۲۲ نفر در ایران بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند و تعداد مبتلایان به ۱۴۲ نفر رسیده و ۲۰ استان کشور نیز درگیر این ویروس هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.