این مراسم با حضور جمعی زیادی از فعالان فرهنگی و انجمن‌های مردم نهاد در دفتر شورای اسلامی شهر بانه برگزار شد و طبق اعلام دبیر دوازدهمین جشنواره داستان بانه تاکنون ۶۸۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و کار داوری آثار نیز آغاز شده است.

فواد جهانی افزود: دوازدهیمن جشنواره داستان بانه از ۲۱ تا ۲۴ اسفند ماه جاری برگزار می‌شود البته در صورتی که شرایط برای برگزاری این جشنواره بدلیل شرایط موجود بهداشتی و مقابله با شیوع بیماری کرونا مساعد نباشد، برگزاری ان به اوایل سال آینده موکول می‌شود البته قرار بر این بود جشنواره در آذر ماه برگزار شود که با تصمیم کمیته زمان برگزاری به تعویق افتاد.

وی جشنواره داستان بانه را نخستین جشنواره داستان کوتاه کشور معرفی کرد و افزود: تاکنون ۴۰۲ اثر داستان کوتاه فارسی، ۱۵۶ اثر داستان کوتاه کُردی، ۲۱ اثر مقاله فارسی، ۹ اثر مقاله کُردی، ۲۵ اثر داستان کوتاه کُردی کودکان کمتر از ۱۴ سال و ۷۰ اثر داستان کوتاه فارسی کودکان کمتر از ۱۴ سال به دبیرخانه رسیده است.

جهانی با بیان اینکه از تمام استان‌های کشور آثار نویسندگان به دبیرخانه ارسال شده که برخی شرایط لازم برای شرکت در جشنواره را نداشتند،  اظهار داشت: تیم داوری با نظارت کمیته علمی کار بررسی آثار را آغاز کرده و این پروسه همچنان ادامه دارد.

پوستر داوزدهیمن جشنواره داستان بانه توسط هنرمند گرافیست بختیار آزادی طراحی شده است.

نخستین جشنواره داستان بانه در سال ۷۸ برگزار شد،  شهرداری و شورای اسلامی شهر بانه برای برگزاری دوره دوازدهم جشنواره ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص داده‌اند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.