سردار قاسم رضایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: ارتباطات خوبی با پاکستان ایجاد کرده‌ایم و یگان‌هایی از آنها در منطقه مرزی مستقرند اما باز هم شاهد عملیات تروریستی هستیم.

وی افزود: همزمان با برگزاری انتخابات و حفاظت نیروی انتظامی از این پروسه، مراقبت از مرزها نیز برقرار بود که اهداف حمله تروریستی خنثی شد و تلفاتی نیز به آنها وارد شد که در این عملیات ۲ نفر از مرزبانان کشورمان هم در این عملیات ها به شهادت رسیدند.

سردار رضایی اضافه کرد: با بررسی مشخص شد که این مزدورها از تجهیزات جدید ساخت آمریکا برای انجام حمله تروریستی علیه مرزبانان کشورمان بهره می‌برند که تازگی به آنها تحویل داده شده است.

وی یادآور شد: در همین روز یک کشتی در دریای عمان بای یک میلیون لیتر سوخت قاچاق توقیف شد، در ۶ نقطه از شرق کشور یک و نیم تُن مواد مخدر کشف و در حوزه خلیج فارس هم ۶ تُن کالای قاچاق کشف گردید.

فرمانده مرزبانی با اشاره به وضعیت مرزهای غرب کشور گفت: هر گونه تردد غیرمجاز در مرز جرم محسوب می‌شود و مرزبانان موظف به کنترل و مدیریت ترددها هستند.

وی تاکید کرد: کولبری که در مسیر قانونی و در زمان مشخص اقدام به فعالیت کند مورد حمایت است اما کسی که از دره‌ها تردد می‌کند یک جرم مرتکب می‌شود و اگر با سلاح تردد کند جرمی دیگر و اگر هم اقدام به جابجایی کالای قاچاق و ضدفرهنگی کند جرم دیگری مرتکب شده و قاچاقچی محسوب می‌شود.

سردار رضایی با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط باید بازارچه‌های مرزی را ساماندهی کنند ما هم از هر حرکتی که در راستای رفاهیات مرزنشینان باشد حمایت و استقبال می‌کنیم، گفت: مرزنشینان را از خود می‌دانیم اما نه مرزنشین و نه ملت ایران به ما این اجازه را نمی‌دهد که با مخلان امنیت مماشات کنیم.

سردار رضایی مطالبات خود از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را هم مطرح کرد و یادآور شد: انتظار داریم طرح تقویت مرزبانی که با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه شده در دستور کار مجلس یازدهم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید نیازمندی‌های مرزبانی بیشتر تامین شود و خدمات به آنها افزایش پیدا کند، افزود:‌ مطالعات ایجاد خانه‌های سازمانی برای خادمان مرزهای کشور انجام شده و ضروری است با همراهی بخش‌های مختلف به انجام برسد.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه نباید مرزبان ما یک ماه نتواند به منزل و نزد خانواده خود باز گردد، اظهار داشت: ما نباید مشکل جاده‌های مرزی، دسترسی به آب و برق داشته باشیم و انتظار می‌رود رفاهیات اولیه پاسگاه‌های مرزی تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها مطالبات به حق مرزبانی را پیگیری کنند، اضافه کرد: تامین ابزارهای اولیه تکنولوژی متناسب با مرز ادامه پیدا کند و نیازمندی‌های اشراف در دریاها با بهره‌گیری از شناورهای موثر در دستور کار قرار گیرد.

سردار رضایی تاکید کرد: از دولت و ریاست جمهوری هم انتظار داریم وقتی طرحی در حوزه مرزبانی از سوی دولت به بخش‌های مرتبط ابلاغ می‌شود آن را به سرانجام برساند چون امروز مرزبانی نقش موثری در امنیت ملی و داخلی، روابط بین‌ الملل و اقتصاد کشور دارد و نتیجه کار ‌آنها آرامش و آسایش مردم است.

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی روز دوشنبه به منظور شرکت در آیین تکریم و معارفه فرمانده جدید مرزبانی استان کردستان به سنندج سفر کرد، در این آیین که با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار کردستان، فرمانده نظامی و انتظامی برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات سردار کیومرث شیخی، سردار علیرضا مرزبانی به عنوان فرمانده جدید مرزانی کردستان معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.