بهروز آقایی روز چهارشنبه در این‌باره اظهار داشت: با راه‌اندازی پست ۲۰ کیلو ولت برق طرح توسعه بندر شهید بهشتی زیرساخت‌های استفاده از انرژی برق برای تخلیه کشتی‌های غلات در این بندر راهبردی فراهم شد. 
وی بیان کرد: با تحقق این مهم برای نخستین بار تخلیه کشتی حامل گندم وارداتی در بندر چابهار با استفاده از انرژی برق و بهره‌مندی از مکنده‌های پیشرفته این بندر انجام شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیش از این عملیات تخلیه و بارگیری توسط مکنده‌های غلات به وسیله موتور دیزل و با مصرف سوخت انجام می‌شد ادامه داد: با اتصال این مکنده‌ها به انرژی برق علاوه‌بر صرفه جویی در مصرف مستقیم سوخت‌های فسیلی از آلودگی زیست محیطی نیز جلوگیری می‌شود.

وی به عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار اشاره کرد و افزود: افزایش کیفیت و کاهش زمان فرآیند تخلیه و بارگیری کالا در بندر از موضوعات مهمی محسوب می‌شود که برای صاحبان بار و کالا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

آقایی اظهار داشت: بندر چابهار قابلیت تبدیل شدن به مرکز بزرگ تجاری،تخلیه و بارگیری منطقه را دارد و این امر با همت نظام جمهوری اسلامی در حال محقق شدن است.

وی بیان کرد: تجهیز بندر چابهار به تجهیزات استراتژیک و قابلیت این بندر در پهلودهی کشتی‌ها با بالاترین آبخور نسبت به سایر بنادر کشور و با بهره برداری از فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی، افزایش ظرفیت عملیاتی و تأمین تجهیزات استراتژیک مدرن هیچ محدودیتی برای پهلوگیری کشتی و تخلیه و بارگیری انواع کالا وجود ندارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اختصاص ۲۰ درصد کالاهای اساسی کشور به بندر چابهار می‌تواند به رونق این منطقه کمک شایانی کند. 

وی افزود: بندر چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن کالا و وجود زیرساخت‌ها و تجهیزات در زمینه ترانزیت کالا می‌تواند نقش مهمی در توسعه روابط کشورهای CIS، روسیه، افغانستان با کشور های حوزه دریای عمان و اقیانوس هند داشته باشد.

آقایی خاطر نشان کرد: بندر چابهار برای صادرات و واردات کشورهای همجوار نظیر هند و افغانستان بسیار مفید است و می تواند موجب رونق این کشورها شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.