در پیام آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان آمده است:

مردم حماسه ساز و ولایتمدار کردستان، حضور آگاهانه و پر شور شما در پای صندوق های رای که از ساعات اولیه رای گیری تا آخرین لحظات ادامه داشت، تصاویری به یادماندنی در ذهن دوستان و دشمنان کردستان به جای گذاشت.

تصاویری از ولایتمداری، بصیرت و دشمن شناسی برای دوستان و در مقابل  یاس و نا امیدی برای دشمنانی که تمام دسیسه ها و توطئه هایشان را برای عدم حضور مردم به کار گرفتند ولی با حضور انقلابی شما نقش بر آب شد.

بر خود لازم می دانم از مردم فهیمی که چنین حماسه آفریده اند و تمام نیروهای دست اندر کار انتخابات تشکر نمایم.

در پیام بهمن مرادنیا، استاندار کردستان نیز آمده است:

حضور حماسی مردم بزرگوار، فرهنگ مدار و پایبند بە آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی در حماسە دوم اسفندماە برای تعیین نمایندگان استان در یازدهمین دورە مجلس شورای اسلامی، موجب شادی دوستداران کشور و ناامیدی دشمنان کینەتوز این سرزمین شد.

مردم استان کردستان هموارە و در همە صحنەها پشتیبان نظام بودە و ثابت کردە اند با انتخاب صندوق های رای بعنوان بارزترین جلوە دمکراسی دل در گرو توسعە، آبادانی و پیشرفت استان دارند، جای دارد از یکایک شما مردم شریف بە پاس حضور حماسی و قهرمانانە در پای صندوق های رای در همە شهرها و روستاها قدردانی کرده و سعادت و بهروزی یکایک شما را از خداوند سبحان مسألت می‌نمایم.

روز جمعه دوم اسفند ۹۴ کاندیدا برای کسب ۶ کرسی مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه کردستان برای رقابت کردند که در نتیجه آن پنج نفر در چهار حوزه انتخاباتی شامل سید مهدی فرشادان و محسن فتحی از حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران دیواندره، پرویز اوسطی از انتخابیه قروه و بهزاد رحیمی از حوزه انتخابیه سقز و بانه به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد نیز شیوا قاسمی پور به عنوان نخستین بانوی کردستانی راهی مجلس شورای اسلامی شد تا استان کردستان برای اولین بار در تاریخ مجلس شورای اسلامی یک نماینده زن در بهارستان داشته باشد.

بر اساس نتایج شمارش آراء حوزه انتخابیه شهرستان بیجار ۳۷ هزار و ۲۷۴ رای صحیح داشت که حمدالله کریمی (نماینده فعلی) با کسب ۶ هزار و ۸۴۷ رای و علیرضا زندیان با پنج هزار و ۸۳۴ رای نتوانستند آرای لازم را کسب کنند در نتیجه انتخابات در این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن بودند که ۵۸ هزار و ۲۴۰ نفر از این تعداد را رای اولی‌ها تشکیل داده بودند.

دست‌اندرکاران انتخابات برای جمع آوری آرای مردم این استان یک هزار و ۲۳۴ شعبه پیش بینی کردند که ۵۲۹ مورد از این شعبات شهری و ۷۰۵ مورد نیز روستایی بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.