مسعود الماسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال برای اولین بار در کشور شهرستان کامیاران پایلوت اجرای طرح پارتیشن بندی در انتخابات به منظور ارتقای سطح محرمانگی رای اشخاص است.

وی اضافه کرد: در این طرح محل نوشتن رای شعبه‌های ثابت اخذ رای شهرستان با استفاده از کاورهای پارچه‌ای مجزا می‌شوند تا رای دهنده بتواند بدون مزاحمت فردی دیگر یا بدون دیده شدن ، رای خود را بر روی برگه نوشته و به صندوق اخذ رای بیندازد.

فرماندار کامیاران با بیان اینکه ارتقای سطح محرمانگی رای شرکت کنندگان از جمله اهداف این طرح است افزود: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان ۸۴ شعبه اخذ رای شامل ۳۳ شعبه شهری و ۵۱ شعبه روستایی پیش بینی شده است.

 الماسی گفت: پارتیشن بندی در ۳۳ شعبه شهری و سه شعبه روستایی که ثابت هستند اجرا می شود و هم اکنون تمامی تجهیزات مورد نیاز این طرح تهیه و در کنار صندوق‌ها به عوامل اجرایی تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بااین اقدام یک گام به سوی سالم تر برگزار شدن انتخابات قدم برداشته شود گفت: در شهرستان آمادگی کامل داریم که انتخاباتی بی طرفانه بدون دخالت دولت برگزار شود.

وی گفت: در انتخاب اعضای اجرایی انتخابات نیز سعی شده از نیروهای استفاده شود که اصل بی طرفی را رعایت بکنند.

حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره دارای ۲ نماینده است که ۲۹  نفر برای این ۲ کرسی در این دوره باهم به رقابت می پردازند.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۴۰ نفر رای اولی هستند،  دست‌اندرکاران انتخابات برای جمع آوری آرای مردم این استان یک هزار و ۲۴۵ شعبه پیش بینی کرده‌اند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

جمعه دوم اسفند ماه مردم استان کردستان همزمان با سراسر کشور با حضور در پای صندوق‌های رای نماینده خود برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.