به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این جشنواره آرای داوران جشنواره ریگا در بخش اصلی، جایزه بهترین فیلم داستانی را به فیلم عدن به کارگردانی شایان ابراهیمی تقدیم کرد.

در این بخش جایزه بهترین فیلم مستند به فیلم چی‌دا به کارگردانی محسن کولیوندی از ایلام رسید و جایزه بهترین فیلم انیمیشن را هم فیلم پژواک به کارگردانی برزان رستمی از آن خود کرد.

همچنین جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلمنامه چاوک به نویسندگی هژیر اسعدی در نظر گرفته شد و جایزه ویژه هیات داوران به ماردین شیخ مرادی برای بازی در فیلم عدن اختصاص یافت.

جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران برای فیلم پنجره های تاریک به کارگردانی امیر فلاح اهدا شد و لوح تقدیر داوران به فیلم شکاف به کارگردانی کیوان سروری و نیز جعفر صیادی از زنجان برای دو فیلم جادوی عشق و درون یک چارچوب رسید.

در بخش ویژه کردستان هم جایزه بهترین فیلم برای درگاه به کارگردانی ایوب شیخ‌احمدی بود و جایزه بهترین فیلمنامه را فیلمنامه ناخوانده به نویسندگی آوات ساعدپناه کسب کرد.

در جریان برگزاری مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره، حوزه هنری استان کردستان نیز جایزه ویژه خود را به انتهای جاده به کارگردانی سوران رحیمی اهدا کرد.

گفتنی است ۲۰ فیلم دانشجویی با هدف شناسایی و حمایت از پتانسیل‌های جدید فیلمسازی و ایجاد انگیزه و رقابت برای دانشجویان رشته سینما در این جشنوراه اکران شد و فیلمسازانی از شش استان همدان، زنجان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام، لرستان و کردستان در این جشنواره حضور داشتند و در دو روز اکران این فیلم ها، ۳۵۰ مخاطب پای تماشای این آثار نشستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.