علی پناهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهر زرینه در ۲۴ ساعت گذشته در دمای شبانه با ثبت منفی ۲۰ درجه و در دمای روزانه با ثبت منفی ۱۰ درجه سردترین نقطه کشور بود،  اظهار داشت: پس از زرینه، چالداران با ۱۸ درجه سانتی‌گراد دومین شهر سرد کشور شد.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته در استان کردستان بعد از زرینه، سقز با ۱۴ درجه سانتیگراد زیر صفر و سراب شهرک با ۱۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر دیگر مناطق سرد بودند و سلین با ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین نقطه استان بود.

پناهی در خصوص پیش‌بینی وضعیت هوای پنج روز آینده استان افزود: از امروز تا چهارشنبه در بعضی از ساعات وزش باد شدید خواهیم داشت که بویژه در نواحی شمالی استان و گردنه‌ها و جاده‌ها باعث خیزش برف‌ها بر روی سطح زمین و ایجاد کولاک برف و لغزندگی سطح‌ جاده‌ها می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان تاکید کرد: از امروز تا بعد از ظهر فردا آسمان استان بطور متناوب در دامنه فعالیت امواج بارشی قرار می‌گیرد که موجب بارش برف و باران عمدتا برف، مه آلود شدن هوا و کاهش دید افقی است.

وی یادآور شد: سامانه بارشی از امروز بطور فراگیر تمام نقاط استان را تخت تاثیر قرار می‌دهد اما در نواحی شمالی و شمال شرقی استان از جمله بیجار، زرینه، دیواندره، هزارکانیان، دهگلان و حوالی قروه بارش‌ها به صورت برف بیشتر از سایر نواحی خواهد بود.

پناهی گفت: شدت بارش‌های از فردا بعد ازظهر کاسته می‌شود و بتدریج از نیمه شرقی استان خارج می‌شود ضمن اینکه دمای هوا از امروز تا صبح چهارشنبه همچنان روند کاهشی دارد و پیش بینی می شود در این مدت بطور میانگین ۶ درجه دیگر افت دما داشته باشیم که بیشترین کاهش دما و وقوع یخنبندان صبحگاهی در صبح روزهای سه‌شبه و چهارشنبه خواهد بود.

بارش برف از عصر روز جمعه در بیشتر مناطق استان کردستان آغاز شده و تاکنون علاوه بر تعطیلی ۲ روزه مدارس برخی شهرستان ها موجب انسداد برخی محورهای فرعی بین شهری و راه های روستایی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.