به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دانش پور شامگاه پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: روز چهارده بهمن ماه امسال کلیپی در فضای مجازی منتشر شد با این عنوان که فردی مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان توحید شهر سنندج بستری است.

دانش پور ادامه داد: صحت این موضوع را از طریق دانشگاه علوم پزشکی کردستان پیگیری کردیم و برابر اعلام دانشگاه، ابتلا فردی به ویروس کرونا در بیمارستان توحید سنندج تکذیب شد.

وی در خصوص شناسایی و دستگیری سازنده این کلیپ در فصای مجازی، گفت: با تلاش شبانه روزی همکاران پلیس فتا استان و هماهنگی مقام قضایی در کمتر از ۲۴ ساعت، مجرم دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان کردستان با بیان اینکه مجرم ۴۳ ساله و فاقد سابقه کیفری با انگیزه شوخی این کلیپ را ساخته است، افزود: بر اساس گفته های خود مجرم، این فیلم را با هدف شوخی و تنها در یک گروه تلگرامی خانوادگی به اشتراک گذاشته اما توسط افراد دیگری بصورت گسترده در فضای مجازی باز نشر شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر مجازات قانونی تشویش اذهان عمومی، گفت: بر اساس ماده ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد به حبس و جزای نقدی محکوم خواهد شد و لازم است از انتشار هر گونه فیلم، عکس و خبری که صحت آن توسط مسئولین ذی ربط تایید نشده است، خوداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.