محمدصدیق ثابتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پیش از این نام‌نویسی یک هزار و ۶۶ نفر برای طرح مسکن ملی در استان قطعی شده بود، اظهار داشت: درخواست ۵۹ درصد از این افراد در چهار شهر سنندج، سقز، بانه و مریوان به تایید رسیده است.

وی اضافه کرد: تعداد تایید شدگان در سنندج ۳۴۹ نفر، در بانه ۱۴۳ نفر، سقز ۹۴ نفر و مریوان ۴۷ نفر است که تمام این چهار شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و در گروه ماموریتی راه و شهرسازی قرار دارند.

ثابتی با بیان اینکه تعداد ثبت نام‌کنندگان برای بهره مندی از طرح اقدام ملی در شهر سنندج ۶۰۶ نفر، در بانه ۲۵۲ نفر در سقز ۱۴۹ نفر  و در مریوان ۵۹ نفر بود، افزود: ۴۳۳ متقاضی حذف شده در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن کردستان در پالایش متقاضیان واجد شرایط عمدتا به دلیل قرمز بودن فرم ج و داشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی حذف ‌شدند.

وی با بیان اینکه افرادی که ثبت آنان تایید شده تا ۲۵ بهمن می توانند برای ادامه مراحل آدرس سایت به نشانی www.tem.mrud.ir مراجعه کنند، یادآور شد: افرادی که نیز در این مرحله حذف شدند می‌توانستند از یک تا ۱۰ بهمن با مراجه به این سایت اعتراض خود را اعلام کنند.

طبق اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نام نوسی از متقاضیان کردستانی به همراه استان‌های کهگیلوییه و بویر احمد و گلستان در مرحله دوم ثبت نام این طرح انجام شد.

آخرین آمار نام‌نویسی کردستانی ها در طرح اقدام ملی مسکن در  ۲ هزار و ۳۷۳ نفر در شهرهای شهرِ بانه، بیجار، دهکلان، دیواندره، سریش آباد، سقز، سنندج، قروه، کامیاران و مریوان در طرح اقدام ملی مسکن شرکت کرده است.

از بین ۱۰ شهر استان کردستان سنندج، بانه، سقز و مریوان در گروه شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفری و در گروه ماموریتی راه و شهرسازی و شهرهای بیجار، دهگلان، دیواندره، سریش‌آباد، قروه و کامیاران در گروه شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و در گروه ماموریتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارند.

در طرح اقدام ملی مسکن احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی امسال و سال آتی در دست انجام است که ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید و از سوی شرکت عمران شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد آن توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران در بافت های فرسوده و ناکارآمد و ۱۰۰ هزار واحد آن نیز در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.