کیومرث کرمی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم آغاز به کار این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا داشت: آشنایی متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهشی کشور با فعالیت یکدیگر، مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین  پژوهشگران، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه­ های گوناگون نجوم  در کشور از اهداف این همایش است.

وی با بیان اینکه سیزدهمین همایش ملی نجوم و اختر فیزیک بهمن هر سال برگزار می شود، افزود: این دومین دوره ای است که دانشگاه کردستان از همایش ملی نجوم میزبانی می کند سال ۷۶ میزبان چهارمین دوره همایش بودیم.

کرمی اضافه کرد: در این سمینار که ۲ روز به عنوان مدرسه زمستانی انجمن نجوم برگزار می‌شود (امروز و فردا) به ارائه مقالات اختصاص دارد و ۶۰ مقاله ارسالی در آن ارائه خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان یادآور شد: ۸۰ شرکت کننده در سمینار و کارگاه‌ها حضور دارند و از ۶۰ مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش، ۲۵ مقالبه به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه می‌شود.

کرمی تاکید کرد: دانشگاه کردستان چهار عضو هیات علمی در زمینه اختر فیزیک دارد که سه نفر استاد تمام و یک نفر دانشیار است و تعداد زیادی هم دانشجوی تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه در رشته فیزیک و نجوم مشغول به تحصیل هستند.

سیزدهمین همایش ملی نجوم و اختر فیزیک ایران تا ظهر پنجشنبه ۱۷ بهمن ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.